فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در فضای مجازی استمرار داشته است

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در ماه های اخیر هیچگاه متوقف نشده و با قدرت و گستردگی قبل در فضای مجازی دنبال می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، نشست مجازی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت و جمعی از مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور و مدیران ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با موضوع «دانشگاه اجتماعی؛ مسائل امروز، افق فردا» در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

در ابتدای این نشست غلامرضا غفاری، با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته دانشگاه‌ها در ماه‌های اخیر به سمت فضای مجازی رفته گفت: در ماه‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها تعطیل نبوده بلکه صرفاً نوع فعالیت‌ها تغییر کرده است. عرصه فعالیت‌های فرهنگی با فعالیت‌های جمعی و داوطلبانه تعریف می‌شود. تلاش ما این بود که این فعالیت‌های جمعی و داوطلبانه در شکل دیگر خود یعنی در فضای مجازی ادامه و استمرار داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تغییر ماهیت شکل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: تأثیر شیوع بیماری کرونا در حوزه فرهنگی و اجتماعی همچون حوزه آموزشی مهم و تأثیرگذار بوده است. فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت دیگری به خودش گرفته و در فضای مجازی با قدرتی بیش از پیش ادامه پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: مدیران این نکته را به یاد داشته باشید که مهر ۱۳۹۹ شباهتی به مهر ۱۳۹۸ ندارد. چه در ساحت عملی و چه در ساحت ذهنی امروز کرونا تبدیل به معیار موفقیت کشورهای مختلف شده است. ما نیز باید این مسیر را ادامه دهیم. برای کسب جایگاه مناسب جهانی در این خصوص به تغییر فاز و بازنگری نیاز داریم.

غفاری در پایان سخنان خود یادآور شد: اولین الزام در این تغییر نگرش، در نسبت با مسئله سواد رسانه‌ای بوده و باید همگی اطلاعات و تکنولوژی‌های لازم را به شکل وسیع و گسترده استفاده کنیم. در همین خصوص اندیشکده‌ای در فضای مجازی تشکیل شده که نقطه عطف خوبی در این زمینه می‌تواند باشد. حوزه فرهنگی حوزه پویایی است. باید فعالیت خود را با شرایط و وضعیتی که پیش رو داریم و با نگاهی به آینده تنظیم کنیم. نکته پایانی اینکه نهاد دانشگاه نهادی فرهنگی است و اگر این هستی را از آن بگیریم، تبدیل به مؤسسه‌ای شبیه دیگر مؤسسات موجود در بازار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070067

وب گردی

وب گردی