نهال نحیف پیوند عضو برومند شده است

رئیس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: پیشرفت ایران در حوزه پیوند عضو نتیجه همدلی و اتحاد اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و ورزشکاران با جامعه پزشکی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر علی نوبخت، رئیس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان، در هفدهمین مراسم جشن نفس ضمن قدردانی از جامعه پزشکی و پرستاری، وزارت بهداشت، دولت، مجلس، قوای مسلح و همه افرادی که در حال مبارزه با بیماری عالم گیر کرونا هستند گفت: وضعیت کشور اکنون خوب است و بهتر هم خواهد شد اگر همه پروتکل های بهداشتی اعلام شده را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه 31 اردیبهشت در تقویم ایران مزین به "روز ملی اهدای عضو" شده است گفت: استاد فاضل، به عنوان رییس جامعه جراحان کشور به دلیل آشنایی با این علم تصمیم گرفت تا مردم ایران را نیز از این علم برخوردار کنند. به همین علت در محضر امام خمینی (ره) موضوع پیوند عضو از فرد مرگ مغزی را مطرح کردند و در نهایت توانستند استفتاء امام راحل در این زمینه را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه های قرآن و دین اسلام، نجات جان یک نفر مساوی با نجات بشریت است و شاهدیم که سال گذشته هزار و 386 پیوند کلیه، 186 پیوند کبد و 136 پیوند قلب در کشور انجام شده است.

رییس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان علت پیشرفت ایران در حوزه پیوند عضو را همدلی و اتحاد اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و ورزشکاران با جامعه پزشکی دانست و افزود: این امر به دلیل فعالیت های انجمن اهدای عضو ایرانیان میسر شده است به گونه ای که هم اکنون تعداد زیادی از هنرمندان و ورزشکاران با این انجمن همکاری می کنند.

دکتر نوبخت، واگذاری اختیارات وزارت بهداشت در زمینه پیوند عضو به انجمن اهدای عضو ایرانیان را تصمیمی درست عنوان کرد و افزود: اگرچه برای دولتی ها بسیار سخت است که این کار را انجام دهند اما این تصمیم به درستی گرفته شد و دولت هم خیر این موضوع را دیده و به همین دلیل است که ایران هم اکنون در زمینه پیوند نام آور شده است.

وی از طراحی سامانه ثبت ملی پیوند اعضا و انتقال هوایی ارگان ها به عنوان دو دستاورد مهم انجمن اهدای عضو ایرانیان نام برد و گفت: نهال نحیف پیوند عضو دیگر برومند شده است و اکنون ملت ایران از میوه شیرین آن بهره مند شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070071

وب گردی

وب گردی