دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد

دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با حضور یکی از اعضای هیئت علمی این مرکز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور دومین نشست آنلاین و مجازی خود را با حضور امیر هوشنگ حیدری، عضو هیئت علمی این مرکز برگزار کرد.

حیدری در این نشست گفت: بحران کرونا رخدادی جهانی است که اقدامات مختلفی را از سوی کشور‌های گوناگون جهان به دنبال داشته است و آینده جدیدی را برای ما خواهد ساخت.

وی افزود: اگر چه ما باید در زمان‌های کوتاه از بین مجموعه‌ای از اقدامات، مناسبترین آن‌ها را برگزینیم و به اجرا درآوریم، ولی آنچه علاوه بر حل این مشکل حائز اهمیت است پذیرش مسئولیت اقدامات ما است. دکتر حیدری در ادامه افزود: هر اقدام امروز ما در بلند مدت تاثیرات فراوانی را در پی خواهد داشت و پنجره‌هایی به سوی آینده‌ای متفاوت بر ما خواهد گشود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ضمن اشاره به تصمیم گیری‌های خاص آینده پژوهی ادامه داد: تصمیمات طبیعی و آنی همچون فاصله گذاری اجتماعی، تصمیمات مبتنی بر برنامه ریزی راهبردی همچون تولید ماسک و الکل و تصمیمات مبتنی بر دیدگاه استقبال از وقایع و عدم تلاش برای بازگشت به موقعیت پایدار گذشته نمونه تصمیمات آینده پژوهی در رخداد کرونا ویروس است.

حیدری در ادامه ضمن نام بردن رویکرد‌ها و نظریه‌های مختلف خاطر نشان کرد: آینده محتملی را که می‌توان برای جهان پساکرونا متصور شد، جهانی با تغییرات شگرف در جهان بینی، رفتار، اخلاق و سبک زندگی است که موجب نظم نوینی در جهان خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: دنیای کرونایی بسیار زود می‌گذرد و برای ما علاوه بر تهدیدات عدیده فرصت‌های زیادی را هم به دنبال خواهد داشت. وی افزود: در دوران پساکرونایی جوامعی موفقند که به تهدیدات به دید فرصت نگریسته و آینده‌های جدیدی را کنشگرانه بسازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070078

وب گردی

وب گردی