راه‌های مقابله با فوبیای کرونا در نشریه روانشناسی مشاور امین تشریح شد

در سومین شماره نشریه دانشجویی مشاور امین وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، با همکاری مرکز مشاوره امین واحد کرج، فوبیای کرونا و راه های مقابله با آن تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، کیوان پهلوان مدیر مرکز مشاوره و روانشناختی امین واحد کرج با همکاری مرجان حسین زاده تقوایی عضو هیأت علمی این دانشگاه طی مقاله ای با تشریح مفهوم فوبیا به بیان راهکارهایی در خصوص مقابله با فوبیای کرونا پرداختند.

در این مقاله آمده است: ترس و نگرانی مربوط به سلامت، پدیده ای است که بسیاری از افراد را در برهه هایی از زندگی پس از تجربه علائم بدنی ناآشنا، پخش گزارش های خبری در خصوص یک بیماری تهدید کننده بقای آدمی مانند کرونا، انجام آزمایش های پزشکی و یا در پی یک بیماری جسمی به خود مشغول می کند.

حسین زاده تقوایی و پهلوان در این مقاله با اشاره به اینکه تنش و استرس در مقابله با پدیده های تازه و ناشناخته به منزله حالت هیجانی توام با هوشیاری مستقیم نسبت به نقص و نابسامانی جهانی است عنوان کرد: ترس، هیجانی سازگار درچنین موقعیتی است که سبب می شود در جهت مراقبت از خود و کاهش احتمال آسیب دست به کار شویم.

نویسندگان مقاله همچنین با بیان اینکه این حالات غالبا گذرا بوده و پس از مدتی فروکش می کند اظهار داشتند: در برخی موارد اضطراب سلامت ادامه می یابد که با بررسی های به عمل آمده از سوی پژوهشگران روشن شده که آنچه سلامت را با خطر روبرو می کند خود استرس نیست، بلکه روش ارزیابی فرد از استرس و شیوه هایی است که برای مقابله با آن انتخاب می کند.

در بخش دیگری از این مقاله توصیه می شود با انجام اموری همچون: مدیریت منابع اطلاعاتی، انتخاب منابع موثق برای کسب آگاهی های لازم، مدیریت استرس با تغذیه سالم، استراحت و خواب کافی، پرداختن به کارها و سرگرمی های ذوقی و هنری، ورزش و فعالیت بدنی مناسب وگذراندن دقایقی در سکوت، به مقابله با موقعیت هایی برویم که بر آن کنترلی نداریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1070085

وب گردی

وب گردی