ربات ها مزارع کشاورزان را کنترل می کنند+فیلم

دانشمندان از ربات ها برای کمک به کشاورزان، کنترل از راه دور زمین و محصولات آن ها استفاده می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این ویدئو توسط شرکت نرم افزاری رباتیک Rocos گردآوری شده است؛ این شرکت با « Boston Dynamics» در حال همکاری است تا از ربات ها برای کنترل از راه دور استفاده کنند.

ایده این است که در حالیکه اپراتور انسانی در آن طرف جهان قرار دارد ربات هایی مانند این ربات برای ماموریت فرستاده شوند.

برای کشاورزان این به معنای داشتن ربات مانیتور به صورت شبانه روزی و بررسی عملکرد محصول یا رسیدن میوه از راه دور است.

رباتهایی مانند این می توانند پیاده روی کنند، بچرخند یا حتی پرواز کنند و همچنین به انواع حسگرها برای ارزیابی محیط اطراف خود مجهز شوند.

«دیوید اینگز» مدیر عامل Rocos گفت که با اتصال ربات ها به ابر می‌توان به آنها کمک کرد تا لایه نرم افزاری ابری را با رباتیک ترکیب و به اتوماسیون فیزیکی دست یابند.

این ربات شبیه سگ چندین سال است که مورد توجه قرار گرفته و یکی از آخرین ترفندهایش این است که می توان در را باز کند. اکنون به کنترل زمین و حتی شنیدن صدای گوسفندان و دور کردن آن ها از زمین‌های کشاورزی می پردازد.

این جانوران فلزی می توانند با هم نیز کار کنند. این ربات ها از دوربین‌ها و سنسورها و با دستورالعمل هایی که از قبل توسط آنها توسط اپراتورهای انسانی برنامه ریزی شده برای مشخص کردن مکان خود استفاده می کنند.

ربات با خم شدن می تواند از ربات هایی که دارای چرخ هستند متمایز باشد. همچنین از آن میتوان برای اهداف واقعاً مفیدی مانند امداد در نظارت بر زیرساخت های صنعت انرژی، بررسی مشکلات و آسیب هایی که کشف نمی شوند استفاده کرد.

یک نوع از این ربات در پارک مرکزی سنگاپور فاصله اجتماعی بین افراد را در زمان شیوع کرونا چک می کند.

این ربات می تواند به اتوماسیون کشاورزی تغییر روش کار کشاورزان و افزایش کارآیی تولید مواد غذایی جهان برای جمعیت روزافزون انسانی مفید باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070099

وب گردی

وب گردی