چگونه COVID-19  قلب را تحت تاثیر قرار می دهد

آمارها نشان می دهد که حدود نیمی از بیمارانی که به COVID-19 مبتلا می شوند به دلیل آسیب قلبی تحت مراقبت های شدید پزشکی قرار می گیرند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ارزیابی های اولیه روی بیماران مبتلا به COVID19 حاکی از تمایل این بیماران به سمت آسیب های قلبی بوده است و همین امر موجب شده است که محققان در مرکز تحقیقات ریوی و عروقی دانشگاه سین سیناتی یک مینی گرانت 50 هزار دلاری را برای بررسی دلایل این امر بدست بیاورند. در این راستا محققان سلولهای بنیادی را در شرایط آزمایشگاهی به سلول‌های قلبی تمایز خواهند داد و در ادامه نحوه ورود ویروس به قلب از طریق اتصال پروتئین های اسپایک را بررسی خواهند کرد. محققین بر این باورند که چسبیدن ویروس به قلب ممکن است به طرق مختلف منجر به آسیب به قلب و آزادسازی تروپونین به جریان خون شود. از آن جایی که این آسیب منجر به افزایش سطح تروپونین می شود، محققین سعی در اندازه گیری تروپونین متصل به پروتئین های اسپایک ویروس خواهند داشت. به نظر می رسد اندازه گیری کمپلکس تروپونین-پروتئین اسپایک می تواند یک تست تشخیصی برای آسیب قلبی ناشی از COVID-19 باشد.

در بخش دیگری از مطالعه محققین سعی خواهند داشت اثر داروهای موجود در بازار را روی برهمکنش بین سلول های قلبی مشتق از سلول های بنیادی و ویروس بررسی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070131

وب گردی

وب گردی