موسوی: این همه اسارت اروپا به دست لابی صهیونیستی حیرت‌آور است

سخنگوی وزارت خارجه ایران بابیان اینکه چرا اروپا از همه پرسی در فلسطین به عنوان راه‌حلی پایدار واهمه دارد؟ عنوان کرد: این همه اسارت اروپا به دست لابی صهیونیستی حیرت‌آور است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) و همزمان با روز جهانی قدس در توئیتی اسارت اروپا به دست لابی صهیونیست را حیرت‌آور خواند و پرسید: چرا از همه پرسی در فلسطین واهمه دارند؟

وی نوشت:« این همه اسارت اروپا به دست لابی صهیونیستی حیرت آور است. اروپا به لحاظ تاریخی ناکام در توقف نقض حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی (یعنی سرکوب فلسطینی‌ها و الحاق سرزمین) به اسم امنیت اسرائیل بوده است.»

سخنگوی وزارت خارجه پرسید: «چرا از همه پرسی در فلسطین به عنوان راه‌حلی پایدار واهمه دارند؟»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز روز پنجشنبه در پاسخ به جوسازی‌های مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و برخی اروپایی‌ها با انتشار تصویری در خصوص آزادی فلسطین در توئیتر نوشت: چندش‌آور است کسانی که تمدن آنها «راه‌حل نهایی» را در اتاق‌های گاز یافته بود، به کسانی که در صندوق‌های رأی و از طریق همه‌پرسی به دنبال راه‌حلی واقعی هستند، حمله کنند.

ظریف با طرح این سوال که چرا ایالات متحده و غرب، این چنین از دموکراسی واهمه دارند؟ خطاب به آمریکا و غرب تصریح کرد:‌ فلسطینی‌ها نباید هزینه جنایات و یا احساس گناه شما را بپردازند.

لازم به ذکر است، صفحه توئیتر رهبر معظم انقلاب اخیرا و در آستانه روز قدس توئیتی منتشر کرد.

در این توئیت آمده است: محو دولت اسرائیل به معنای محو یهودیان نیست. ما با مردم یهود کاری نداریم. محو اسرائیل یعنی مردم مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین، خودشان دولتشان را انتخاب بکنند و بیگانگان و اوباشی مثل نتانیاهو را بیرون کنند.محو اسرائیل یعنی این و این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070141

وب گردی

وب گردی