حزب‌الله: قدس، تنها و غریب نیست/ سردار سلیمانی شریک آزادی جنوب لبنان بود

عضو شورای اجرایی جنبش حزب‌الله روز قدس امسال را به دلیل نبود شهید سلیمانی، متفاوت خواند و این شهید را شریکی اساسی در آزادسازی جنوب لبنان و فرار صهیونیست‌ها در سال 2000 معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «نبیل قاووق» عضو شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد، روز قدس امسال پس از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران حاوی چالش‌هایی اساسی است.

بر اساس گزارش «النشره»، شیخ قاووق ادامه داد، دشمن بر روی تضعیف محور مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی حساب باز کرده بود اما نشست (مجازی) فرماندهان مقاومت (در روز چهارشنبه هفته جاری) بر موضع واحد در حمایت از قدس این پیام را برای دشمن داشت که محور مقاومت همچنان در مسیر رو به تقویت خود قرار دارد و امروز منسجم‌تر شده است.

وی تأکید کرد، قدس «تنها و غریب» نیست، اگر عدم یاری عربی یا خیانت برخی کشورهای عربی وجود دارد اما این شهر مورد توجه امت اسلام است.

شیخ قاووق ادامه داد: روز قدس روز تجدید بیعت و آزادسازی قدس در سطح جهان عرب و اسلام است.

وی افزود: شهید سلیمانی فرماندهی نیروی قدس را قبل از آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ برعهده گرفت و وی شریکی اساسی در این دستاورد تاریخی بود.

شیخ قاووق سپس تصریح کرد: پس از آزادسازی منطقه‌ای عربی (جنوب لبنان) بدون منت هیچ طرفی، مقاومت، منطقه را از دوره شکست‌ها به دوره پیروزی‌ها منتقل کرد. این پیروزی به خمیره پیروزی‌های امت تبدیل شد و تغییری اساسی در معادلات و بیداری‌ها ایجاد کرد.

وی در پایان گفت، تحریم‌های سیاسی، مالی و اقتصادی آمریکا ناتوان از ضربه زدن به مقاومت است و مقاومت امروز آماده‌تر است.

در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (۴ خرداد ۱۳۷۹)، رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ سال مقاومت مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد؛ این روز در لبنان به نام «عید مقاومت و آزادسازی» لقب گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070144

وب گردی

وب گردی