آزادی قدس به‌دستِ مردم فلسطین اتفاق می‌افتد/ انفعال رژیم‌های عربی از رویِ وابستگی است

رئیس مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحولات قدس و مسیر آزادی قدس، مسیری مردمی و مبتنی بر اراده ملت مظلوم فلسطین است.

اکبر اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهمیت پاسداشت روز جهانی قدس و مسئله فلسطین اظهار کرد: باتوجه به شرایط فاصله‌گذاری در شهرهای بزرگ و درگیر ویروس کرونا، حرکت‌ها و کمپین‌های فضای مجازی در این روزها بسیار حائز اهمیت و نشان از توجه ملت‌های مسلمان به مسئله فلسطین است.

وی افزود: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالگر اضافه کند، اهمیت روشنگری و محکومیت چنین اقدامی در فضای مجازی بسیار بیشتر می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت این اقدام در ادامه اقدامِ ننگین معامله قرن است و رژیم اشغالگر قدس چنین تصمیمی را به پشتوانه حمایت آمریکا اتخاذ کرده است.

رئیس مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اگر رژیم صهیونیستی بتواند نقشه شوم خود در الحاق سرزمین‌های کرانه باختری را به مناطق اشغالی محقق کند، باتوجه به تذکرات پادشاه اردن، احتمالاً شاهد تحولاتی در منطقه خواهیم بود.

اشرفی انفعال کشورهای حوزه خلیج فارس درخصوص مسئله فلسطین، غیرقابل قبول خواند و گفت: همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان صعودی و متحدانش در امضای معامله قرن، ضربه‌ای اساسی به موضع فلسطین به‌شمار می‌رود. چنین رفتاری نشان می‌دهد که کشورهایی نظیر عربستان مسئله فلسطین را تمام شده تلقی کنند.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای منفعل عربی حاکمیت رژیم صهیونیستی را پذیرفته‌اند و سعی در حذف مسئله فلسطین از مناسبات سیاسی منطقه دارند. بعضی از حاکمیت‌های عرب سازش با رژیم اشغالگر را در پیش گرفته‌اند و در پشت پرده نیز بسیاری از موضوعات را به نفع این رژیم غاصب تمام می‌کنند. به‌گفته یکی اعضای ارشد جهاد اسلامی، نقش‌آفرینی بعضی از دولت‌های عربیِ منطقه منجر به نابودی فلسطین می‌شود.

رئیس مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات و نقشه‌های شوم رژیم غاصب و آمریکا، باید به این نکته توجه کرد که سرنوشت مردم فلسطین نه به تحرکات دولت‌های آتش‌افروز بلکه به‌دست خودِ مردم فلسطین تعیین می‌شود و در نهایت کشورهای غاصب کاری از پیش نخواهند برد.

اشرفی با اشاره به چرایی انفعال کشورهای عربیِ منطقه، تصریح کرد: این کشورها به‌دلیل وابستگی‌های سیاسی و نظامی به آمریکا و برای تداوم حکومت خود در قبال مسئله فلسطین سکوت اختیار کرده‌اند و سیاست‌های ضد اسلامی دارند. این کشورها حیات سیاسی خود را در اتخاذ مواضع منفعل می‌بینند. رژیم‌های عربی با مردم خود ارتباطی ندارند و برای ادامه حیات باید هم به وابستگی روی بیاورند.

وی گفت: چنان‌چه کشورهای عربی موضع تندی نسبت به رژیم غاصب اتخاذ کنند، فشارهای بین‌المللی برای آنها اعمال می‌شود و به‌دلیل نبود پایگاه اجتماعی و مقبولیت در بین مردم بلافاصله حاکمیت و حیات سیاسی خود را از دست می‌دهند. لذا در پشت پرده با رژیم صهیونیستی تصمیمات هماهنگی را اتخاذ می‌کنند.

رئیس مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تحولات قدس و مسیر آزادی قدس، مسیری مردمی و مبتنی بر اراده ملت مظلوم فلسطین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070165

وب گردی

وب گردی