نمایندگان از روز اول انقلابی عمل کنند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد:مجلس یازدهم، مجلسی است که باید از روز اول انقلابی عمل کند، انقلابی بماند و انقلابی جلو برود، مجلسی که باید مظهر عزت ملی، اقتدار نظام اسلامی و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد: این تشکل بنابر وظیفه خود، به رصد و پایش عملکرد مجلس یازدهم و مطالبه گری همراه با ارائه راهکار خواهد پرداخت و در این امر کوتاهی نخواهد کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: مجلس شورای اسلامی دهم به پایان خودش رسید و حال نوبت نمایندگان مجلس یازدهم است که با رأی و اعتماد ملت بر سر کار آمده‌اند و چشم امید 80 میلیون ایرانی به آنها دوخته شده تا پشتیبان و مقوم نظام اسلامی باشند و باری از دوش مستضعفان که ولی نعمت این نظام‌اند بردارند. مجلس یازدهم، مجلسی است که باید از روز اول انقلابی عمل کند، انقلابی بماند و انقلابی جلو برود، مجلسی که باید مظهر عزت ملی، اقتدار نظام اسلامی و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد، مجلسی که باید شأن خود را به عنوان راس امور احیا کرده و برای کشور در مسیر پیشرفت و آبادانی روزافزون، ریل گذاری کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وکلای ملت بدانند که تک تک صندلی‌های سرخی که بر آن تکیه میزنند، ثمره خون سرخ شهدایی است که اکنون می توانستند به جای آنها بر این کرسی‌ها تکیه زنند ولی جان خود را فدا کردند تا نظام اسلامی بماند و نوبت به نمایندگان حاضر برسد. مبادا کاری کنید که پایمال کننده خون این شهدا باشد. همچنین مجلس موظف به همکاری و هم افزایی با سایر قوا در راستای تحقق آرمان های انقلاب است. مبادا خناسانی شما را وسوسه کنند که به بهانه برخی اختلاف نظر ها با قوای دیگر به نزاع و درگیری بپردازید و وقت با ارزش خود را صرف این امور کنید، بلکه شما باید جهت‌ده و ریل گذار و ناظر بر سایر قوا به ویژه قوه مجریه باشید و البته که این امر منافاتی با تحقیق،تفحص،مطالبه و مؤاخذه از آنها ندارد.

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بیان شده است: نمایندگان مجلس باید قبل از هرچیز بر خود نظارت داشته باشند که از آلودگیها و انحرافات مصون بمانند و فقط در این صورت است که می‌توانند مطابق رضای خدا به تکالیف خود عمل کنند. بدیهی است نماینده‌ای که آلوده به فسادهای مالی یا اخلاقی باشد، از او انتظار سخن حق و عمل حق در جایی که لازم است، نمی‌رود. انتظار مردم از نمایندگان مجلس در شرایط کنونی، حل مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی است که با آن دست و پنجه نرم می کنند. وکلای ملت حل این گرفتاری‌ها را اولویت اول خود قرار داده و در این میان بیشترین توجه خود را به گره گشایی از امور مستضعفان اختصاص دهند که همواره بزرگترین پشتیبان نظام بوده و در عین حال کمتر از امکانات مادی و رفاهی و حقوق اولیه خود بهره مند شده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اقتصاد ما مع الاسف به یکی از نقاط ضعف ما بدل گشته و تقویت آن کمک بزرگی به تحقق اهداف انقلاب خواهد کرد. ضمنا باید توجه داشت که راه تقویت بنیه اقتصادی کشور, اجرای سیاست های اقتصاد مقاومنی و در رأس آن حمایت از تولید داخلی و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است. نمایندگان فراموش نکنند که مجلس به فرموده امام راحل(ره)، عصاره فضائل ملت است و به راستی که یکی از فضائل برجسته ملت ایران، شجاعت و ایستادگی مقابل دشمنان اسلام و انقلاب است. مجلس باید نماد اقتدار و ایستادگی ملت و رعب افکن در دل دشمنان باشد.

دانشجویان در این بیانیه تاکید کردند: وکلای ملت همواره باید ارتباط خود را با توده مردم و نیز نخبگان و بدنه کارشناسی کشور حفظ کنند. به مطالبات و شکایات مردم گوش دهند و به رهنمودهای کارشناسان متعهد و متخصص عمل کنند. به ویژه با دانشجویان و تشکل های دانشجویی مرتبط باشند و همواره به مطالبات دانشجویی- که برخاسته از توده مردم و توأم با علم و آگاهی است، توجه کنند و در مقابل آنها پاسخگو باشند. در باب ریاست مجلس یازدهم، نمایندگان توجه کنند که شخصی لیاقت تصدی این مسئولیت خطیر را دارد که مبانی اسلام و انقلاب و مکتب امام(ره) را عمیقا درک کرده باشد. از آلودگی های اخلاقی مبرا باشد و در حوادث گوناگون و گلوگاه های نظام از جمله فتنه ۸۸، فتنه برجام و امثالهم عملکرد صحیحی از خود نشان داده باشد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: نمایندگان در انتخاب رییس مجلس، فقط بر اساس شایسته سالاری عمل کنند و از انتخاب صرفا بر اساس شهرت یا خدای نکرده باندبازی و جناح گرایی پرهیز کنند که اولین آزمون عدالت و صداقت و شایستگی آنها، انتخاب رئیس مجلس است. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام می‌دارد که بنابر وظیفه خود، به رصد و پایش عملکرد مجلس یازدهم و مطالبه‌گری همراه با ارائه راهکار خواهد پرداخت و به فضل الهی در این امر کوتاهی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070192

وب گردی

وب گردی