واحد کازرون پیشتاز مسابقات کتابخوانی رویش شد/ تخفیف شهریه برای منتخبان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استان فارس و واحد کازرون، بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات کتابخوانی رویش را به خود اختصاص دادند.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات برگزاری اولین مسابقات کتابخوانی مجازی دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «رویش» اظهار کرد: سلسله مسابقات کتابخوانی رویش به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، با نگاه به شرایط ویژه کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در مرحله اول با 2 عنوان کتاب با عناوین «دختر تبریز» با موضوع دفاع مقدس و «آرزوهای دست ساز» با موضوع شرکت‌های دانش بنیان آغاز شد؛ متقاضیان از 17 اسفندماه سال گذشته ‌می‌توانستند برای شرکت در این مسابقات ثبت نام و فایل الکترونیک کتاب‌های مذکور را دریافت کنند.

نصیری ادامه داد: خوشبختانه اکثریت استان‌های کشور در این مسابقات شرکت داشتند و با مشارکت چندهزار نفری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛ استان فارس و واحد کازرون، بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به محتوای سوالات این مسابقات گفت: 25 سوال برای این مسابقات طراحی شده بود که فقط افرادی که به طور دقیق کتاب را مطالعه کرده بودند می‌توانستند به آن‌ سوال‌ها پاسخ دهند. هم‌اکنون اسامی بیش از 500 نفر از کسانی که حائز بیشترین امتیاز شده‌اند در سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قابل رویت است. همچنین 4نفر که به 100 درصد سوالات پاسخ صحیح داد‌ه‌اند، به صورت ویژه از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: جوایز منتخبان به چند طریق خواهد بود؛ بخش قابل توجهی از منتخبان در صورت اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا، در اردوهای زیارتی و سیاحتی شرکت خواهند کرد. کارت هدیه و تخفیف شهریه نیز از جمله جوایز این مسابقات به رتبه‌های برتر خواهد بود.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: موضوع کتاب خوانی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و ناظر بر بعضی از مطالبات 10گانه ایشان در حوزه معرفت‌افزایی بوده است؛ در واقع یکی از مولفه‌های معرفت‌افزایی دانشجویان، انس با منابع اسلامی و انقلابی و انس بخشیدن به معارف دینی از طریق کتاب خوانی است. به دنبال این هستیم که مسابقات رویش2 را در فصل تابستان برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070194

وب گردی

وب گردی