شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت خواستار تعویق امتحانات شد

شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت در نامه ای به رئیس این دانشگاه، خواستار تعویق امتحانات و افزودن ۲ الی ۳ هفته به تقویم آموزشی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در نامه ای به ریاست دانشگاه، خواستار تعویق امتحانات شده است. این شورا با راه اندازی کمپینی نسبت به برگزاری امتحانات طبق تقویم آموزشی اعتراض کرده و امضا کنندگان آن خواستار افزودن ۲ الی ۳ هفته به تقویم آموزشی دانشگاه بدون برگزاری کلاس های درسی هستند.

در متن نامه شورای صنفی خطاب به ذاکری، ریاست محترم دانشگاه علم و صنعت ایران آمده است: همانطور که مستحضرید، نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99 همزمان با شیوع بیماری کرونا و اعمال قرنطینه سراسری آغاز گردید؛ فلذا تصمیم دانشگاه مبنی بر ادامه ترم تحصیلی با محدودیت های ستاد ملی کرونا همسو و پس از آن خدمات آموزشی دانشگاه به صورت مجازی ارائه شد. از همان روزهای اول دانشجویان و اساتید محترم با مشکلات و معضلات فراوانی روبرو بودند، اما دانشگاه به ریاست شما این بار هم سیاست همیشگی خود را در پیش گرفت، از مواضع خود کوتاه نیامد و بهترین راه حل را در ادامه ترم تحصیلی به صورت مجازی دانست.

در ادامه این نامه آمده است: با این وجود، نه تنها مشکلات برطرف نشد بلکه با به انتها رسیدن ترم جاری فرصتی جهت اصلاح اشتباهات باقی نماند و هر دو قشر دانشجو و استاد متضرر گشتند.اکنون با نزدیک شدن به ایام امتحانات علاوه بر مشکلات ارائه خدمات آموزشی، از لحاظ کیفی و کمی، مشکل زمان برگزاری امتحانات هم به دغدغه های دانشجویان افزوده شده است.با توجه به وضعیت نابسمان بهداشتی حاکم بر جامعه و همچنین بازدهی پایین برگزاری کلاس های مجازی، حجم زیاد مطالب درسی و فشار ناشی از تعریف تکالیف و تمارین بیش از حد معمول، این بار درخواست دانشجویان دانشگاه علم و صنعت مبنی بر تغییر زمان برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت کاملاً اعتراضی بوده و به جد بر آن شده‌اند تا با شورای صنفی ‌هم‌ صدا شوند و خواسته خود را به‌ گوش مسئولین دانشگاه برسانند.

در پایان این نامه آمده است: در نهایت شورای صنفی دانشجویان اعلام می دارد امضا کنندگان این نامه، به برگزاری امتحانات طبق تقویم آموزشی معترض هستند و خواسته اصلی ایشان افزودن ۲ الی ۳ هفته به تقویم آموزشی دانشگاه بدون برگزاری کلاس های درسی می‌باشد، که با توجه به افت کیفیت ارائه خدمات آموزشی مجازی نسبت به حضوری و عدم ثبات شرایط بهداشتی لازم الاجراست. همچنین دانشگاه باید هرچه سریع‌تر موضع خود را در قبال نحوه برگزاری امتحانات، با توجه به شرایط بهداشتی جامعه و همچنین سلامتی دانشجویان اتخاذ کند و به صورت رسمی به اطلاع دانشجویان برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070215

وب گردی

وب گردی