تخصیص بودجه  کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا/ جهش تولید با اصلاح قوانین نظام پولی و بانکی

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم باید هرچه سریع‌تر برای حفظ کسب‌وکار و بازار که به دلیل ویروس کرونا دچار آسیب شدند، بخشی از بودجه 99 را به این مهم اختصاص دهد.

محسن زنگنه نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با اولویت‌های مجلس یازدهم برای تحقق جهش تولید، اظهار کرد: تسهیل محیط کسب وکار و سرعت بخشیدن برای ارائه مجوزها و راه‌اندازی آنها با حذف موانع قانونی زائد، اصلاح نظام پولی و بانکی برای تامین نقدینگی بخش تولید و اصلاح قوانین نظام بازار سرمایه برای ورود سهل‌تر شرکت‌های تولیدی به بورس می‌تواند به جهش تولید کمک کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر، علی‌رغم رشد اندک اقتصادی در کشورمان بخش زیادی از تولید نقدینگی کاذب در کشور توسط بانک‌ها اتفاق می‌ا‌‌فتد، بنابراین معتقدم که مجلس آینده این عزم را دارد که مواردی از این قبیل را در اولویت بگذارد.

منتخب مردم تربت‌حیدریه در مجلس یازدهم با اشاره به آسیب‌پذیری کسب‌وکارها براثر شیوع ویروس کرونا گفت: اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. برنامه های اقتصادی در مجلس یازدهم قطعا تحت تاثیر ویروس کرونا قرار خواهد گرفت و یکسری از کارها به دلیل شیوع این بیماری به تعویق خواهد افتاد. همچنین مجلس یازدهم باید هرچه سریعتر برای حفظ اصناف و بازار که بخاطر این بیماری دچار آسیب شده‌اند اقدامات لازم را انجام دهد و بخشی از بودجه 99 را به این مهم اختصاص یابد.

زنگنه ادامه داد: دولت باید حمایت کند و از محل 75 هزار میلیارد تومان تدبیری اتخاذ کند که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ مشمول آن قرار گیرند.

وی افزود: تقریبا برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار بورس ورود کردند قطعا ورود آنها به بازار سرمایه نقش بسیاری در تحقق جهش تولید دارد.

زنگنه تأکید کرد: ورود مجلس برای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه می‌تواند کمبود نقدینگی دولت را جبران کند. اقدامات مجلس در جهت اصلاح قوانین باید به گونه‌ای باشد تا شرایط اجرای آن‌ها سریع‌تر انجام گیرد. به عنوان مثال اگر شرکتی بخواهد به سالن اصلی بورس ورود کند باید سرمایه قابل توجهی داشته باشد که متاسفانه همه تولید کنندگان نوپا چنین شرایطی را ندارند لذا این قوانین سخت گیرانه است و باید تغییر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070216

وب گردی

وب گردی