استارت‌آپ‌های محتوای آموزشی و دیجیتال مارکتینگ در ایام کرونا بازار مناسبی دارند

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از موفقیت و دست پٌر استارت‌آپ‌های مالتی‌مدیا و دیجیتال مارکتینگ در ایام کرونایی خبر داد.

مجید سروری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فرصت‌ها و تهدیداتی که استارت‌آپ‌ها و گروه‌های کسب‌وکار در ایام شیوع کرونا با آن درگیر شده‌اند، اظهار کرد: بعضی از استارت‌آپ‌ها در زمینه فروش خدمات و محصولات با مشکلاتی روبرو شده‌اند و مراجعه مشتریان برای ثبت سفارش کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: به‌طور مثال استارت‌آپی در حوزه ارائه خدمات جشن‌های عروسی تحت یک نرم‌افزار موبایلی فعالیت می‌کند که طی چندین ماه گذشته هیچ سفارشی نگرفته و به‌نوعی کسب‌وکار آنها از این شرایط آسیب دیده است. از طرفی ایام کرونا برای بعضی از استارت‌آپ‌ها فرصت مناسبی را برای ارائه بیشتر و بهتر محصولات فراهم ساخت.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: استارت‌آپ‌های تولید محتوای آموزشی و یادگیری، سرگرمی، شبکه‌های مجازی، دیجیتال مارکتینگ و مالتی‌مدیا از فرصت کرونا بهترین استفاده را بردند و توانستند با ارائه توانمندی‌ها و محصولات اغلب محتوایی بازار مناسبی برای خود درست کنند.

سروری افزایش اجاره بهای دفاتر و فضای کار را برای گروه‌های استارت‌آپیِ آسیب‌دیده، نگران‌کننده خواند و گفت: در شرایطی که هزینه‌های جاری اعم از اجاره بها در سال جدید افزایش پیدا کرده، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها تمایل زیادی به استقرار در مراکز رشد و فناوری پیدا کرده‌اند چراکه بسیاری از امکانات در مراکز رشد به‌صورت مشاعی استفاده می‌شود و هزینه‌های پیش پرداخت(رهن) نیز در این مراکز دریافت نمی‌‌شود.

وی ادامه داد: آمد و شد در مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات در ایام کرونا تاحدی تحت تأثیر قرار گرفته بود ولی با بهتر شدن شرایط و مرور زمان رفت و آمدها بیشتر شده است. اکنون بیش از 30 شرکت دانش‌بنیان و قریب به 80 هسته فناور و واحد فناور در مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات مستقر و از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که اخیراً کلید خورده، فعال‌سازی انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشکده‌های مختلف در مرکز رشد است. این انجمن‌ها پیش از این با تهیه مجلات و برنامه‌های علمی درحال فعالیت بودند ولی اکنون باتوجه به ظرفیت‌های این گروه از دانشجویان، اهداف مسئله‌محور برای آنها تعریف شده است.

سروری خبر داد: اکنون انجمن‌های علمی مأمور شده‌اند همه فعالیت‌های خود را در راستای مسائل اصلی کشور ایجاد کسب‌وکارهای نو و کارآفرینی قرار بدهند. از اهالی صنعت و اساتید دانشگاهیِ مرتبط با صنعت دعوت به‌عمل می‌آید تا مسائل کشور را برای گروه‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی تعریف کنند و ذهن دانشجویان را در راستای حل آنها هدایت کنند. دانشجویان انجمن‌های علمی می‌توانند ضمن آشنایی با مسائل کشور و برگزاری چالش‌های نوآوری به راه‌حل‌های عملیاتی برسند و در نهایت بهترین راه‌حل حمایت و وارد فاز اجرایی بشود.

وی عنوان کرد: طراحی و فعال‌سازی انجمن‌های علمی در چنین چرخه‌‌ای موجب تشکیل تیم‌ها و گروه‌های حل مسئله و در نهایت منجربه روی کار آمدن استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای جدید می‌شود. دانشجویان عضو انجمن‌ها نیز تجربه بسیار خوبی در این راه کسب می‌کنند و قبل اتمام تحصیل می‌توانند موقعیت شغلی خود را تضمین کنند. سمینارهای مجازی توانمندسازی برای دانشجویان و فعالان حوزه زیست بوم فناوری درنظر گرفته شده تا با مسائل حوزه تخصصی خود آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070230

وب گردی

وب گردی