تبدیل ساختار ویروس کرونا به موزیک+ قسمت هایی از این آهنگ

محققان موسسه فناوری ماساچوست نه تنها از طریق میکروسکوپ به جستجوی ویروس کرونا می پردازند، بلکه آن را به شکل موسیقی نیز می شنوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مارکوس بوئلر دانشمند مواد و استاد مهندسی موسسه فناوری ماساچوست توضیح داد که در آزمایشگاه ساختار پروتئین کروناویروس را به آهنگ موزیکال ترجمه کرده است.

بوئلر گفت که این نه تنها چشم انداز جدیدی برای مشاهده ویروس است، بلکه برنامه های آینده بر اساس این داده ها می تواند در جهت طراحی آنتی بادی های مقابله کننده با عفونت بدن انسان مفید باشد.

در حالی که برخی در حال گذراندن مسیر سنتی دیدن این ویروس زیر میکروسکوپ هستند، محققان موسسه فناوری ماساچوست از حس شنوایی برای بررسی این ویروس استفاده می کنند.

این دانشمند MIT گفت که آزمایشگاه وی که تخصص در مطالعه مواد بیولوژیکی دارد، رویکرد فراصوت (فرایند انتقال داده ها با فرمت صوتی ) را در مورد مواد پروتئینی این ویروس انجام داده است.

بوئلر اعلام کرد که وقتی به مقیاس نانو می رویم در واقع در حال بررسی اتم ها در مقیاس مولکول های فردی هستیم. ما فهمیدیم که ماده همیشه در حال حرکت و ارتعاش است زیرا هر اتم به طور مداوم در حال لرزیدن است، به همین دلیل می توانیم هر ساختار شیمیایی را به یک صدا تبدیل کنیم.

آزمایشگاه وی قبلاً این کار را در مورد موادی مانند تار ابریشمی عنکبوت و سلولهای اندام انجام داده بود.

بوئلر با استفاده از یادگیری ماشین و فناوری هوش مصنوعی گفت که وی و تیمش توانستند طیف ارتعاش را محاسبه کرده و آن را شنیداری کنند، به این ترتیب ملودی ها ایجاد شدند که در نهایت یک ترکیب یا نمایش شنیداری پروتئین به وجود آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070243

وب گردی

وب گردی