با اتحاد و همدلی بیشتر قوا به خوبی می‌توان از بحران‌های تحمیلی عبور کرد

حجت الاسلام حسن روحانی در پیام تبریک عید سعید فطر خطاب به ملت ایران، تاکید کرد: بی‏‌تردید در سایه رهنمودهای راه‌گشای رهبر فرهیخته و اتحاد و همدلی بیشتر قوا، می‌توان به‌خوبی از این بحران‏‌های تحمیلی عبور کرد و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی خطاب به ملت ایران، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و متدین ایران در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که امسال با وجود شرایط خاص و نگرانی‏‌هایی که در مورد سلامتی مردم وجود داشت، بر عظمت و حظّ درک این ایام مبارک خللی وارد نشد و در طول روزها و شب‏‌های این بهار قرآنی، مردم شریف و روزه‌دار ما با اجرای دستورات الهی و پیوند با معارف و مناسک نورانی به‏‌ویژه در شب‏‌های قدر، تجربه جدیدی از عبادت در شرایط سخت‌تر و اشتیاق خالصانه خود را به ارزش‏‌های دینی و معنوی و معارف الهی به شکلی زیباتر و تأثیرگذارتر از پیش، آشکار ساختند.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:

«بسم‌‏الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا»

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مهمانی خدا، حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را بر همه مسلمانان جهان به‏‌ویژه مردم شریف و متدین ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‏گویم.

عید فطر در واقع پایان یک ماه پر برکت با دستاوردهای سازنده و نجات بخش و آغاز یک راه پرامید با بازگشت به اصل و فطرت خویش و فصلی جدید برای عبودیت و بندگی خداوند است که بی‌‏شک بهره‏‌گیری از برکات این ایام سرشار از پاداش، بشارت و آمرزش الهی است.

خدا را شاکریم که امسال با وجود شرایط خاص و نگرانی‏‌هایی که در مورد سلامتی مردم وجود داشت، بر عظمت و حظّ درک این ایام مبارک خللی وارد نشد و در طول روزها و شب‏‌های این بهار قرآنی، مردم شریف و روزه‌دار ما با اجرای دستورات الهی و پیوند با معارف و مناسک نورانی به‏‌ویژه در شب‏‌های قدر، تجربه جدیدی از عبادت در شرایط سخت‌تر و اشتیاق خالصانه خود را به ارزش‏‌های دینی و معنوی و معارف الهی به شکلی زیباتر و تأثیرگذارتر از پیش، آشکار ساختند.

اکنون که کشور ما در برابر فشارهای ظالمانه و هدفمند دشمنان قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری به پیام‏‌های سازنده و روشنگر ماه رمضان نیاز است. بی‏‌تردید در سایه رهنمودهای راه‌گشای رهبر فرهیخته و اتحاد و همدلی بیشتر قوا، می‌توان به‌خوبی از این بحران‏‌های تحمیلی عبور کرد و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت.

اینجانب ضمن تقدیر از همه خدمتگزاران دلسوز و فداکاری که در ماه مبارک رمضان نیز با عزم راسخ و ایمان قوی، در عرصه‏‌های گوناگون بهداشتی، درمانی، خدماتی، امدادی و دیگر زمینه‏‌ها با زبان روزه به هموطنان خود یاری رساندند، امیدوارم همگان با توجه به ارزش‌ها و عظمت این ماه مبارک، بتوانیم بیش از پیش شاهد نزدیکی دل‏‌ها و تحکیم پیوندهای دینی و رعایت ارزش‏‌های والای اخلاقی در رفتارهای فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی خود باشیم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام/

کد خبر: 1070288

وب گردی

وب گردی