برای حمایت از موتور جستجوی ایرانی نباید جویش گرهای خارجی را مسدود کنیم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت:برای حمایت از موتور جستجوی ایرانی نباید موتور های جستجوگرخارجی را مسدود کنیم در واقع مردم نباید تاوان رشد جویش گر داخلی را بدهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ، با اشاره به اینکه برای حمایت از موتور جستجوی ایرانی نبایدجویش گرهای خارجی را مسدود کنیم ، گفت: معتقدم در موتورهای جستجوگر اگر بخش خصوصی را دخیل نکنیم پروژه دولتی یک موضوع شکست خورده است حالا چه دولت باشد و چه نهادهای وابسته به دولت؛ چراکه هیچ وقت کسی که تزریق مالی آن از طریق دولت انجام می شود به فکر ارتقاء فعالیت خود نیست.

* مسدود کردن موتورهای جستجوگر خارجی کار درستی نیست

وی افزود: موتورهای جویشگر داخلی که به نوعی وابسته به دولت هستند رفاه مردم را گروگان می گیرند تا به طور مرتب پول بیشتری از دولت طلب کنند که قاعدتا با این اتفاق مخالف هستم.بنابراین اگر بخواهیم به بهانه اینکه قرار است جویش گری داخلی رشد پیدا کند اقدام به مسدود کردن موتورهای جستجوگر خارجی کنیم کار درستی نیست.

* موتور های جستجوگر نقش محوری در تبادل اطلاعات دارند

ناظمی تصریح کرد: موتور های جستجوگر نقش محوری در تبادل اطلاعات دارند و ما نباید جویش گرهای خارجی را مسدود کنیم.

وی گفت: آیا می توانیم جویش گری را داشته باشیم که به طور مثال بتواند تمام وب جهانی را بیابد و به صورت مناسب جویش کند؟ پاسخ آن خیر است چون هزینه آن بالا می رود و از طرفی نقطه سر به سر اقتصادی آن به قدری زیاد است که شرکت های مانند یاهو و مایکروسافت نتوانستند با گوگل رقابت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1070299

وب گردی

وب گردی