مطهری:استوکس را فراموش کرده ایم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه فوتبال دوران جدیدی را تجربه خواهد کرد، گفت: تیم ما در باد قهرمانی زودهنگام نخواهد خوابید و با قدرت ادامه می دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از مهر، ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز شروع تمرینات تیم‌های فوتبالی را صادر کرد تا باشگاه‌های لیگ برتری پس از کش و قوس‌های فراوان ملزم به ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر شوند.

مسابقاتی که در فصل جاری با صدرنشینی پرسپولیس در پایان هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر با ۴۷ امتیاز همراه است و فاصله این تیم با رده دوم و سوم جدول که سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز حضور دارند ۱۰ امتیاز است.

حمید مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شروع دوباره تمرینات این تیم راجع به دوری بازیکنان پرسپولیس از فوتبال و همچنین احتمال افزایش مصدومیت آنها صحبت‌هایی را انجام داد که در پی می‌خوانید:

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره شروع تمرینات این تیم پس از پشت سر گذاشتن دوران کرونا گفت: فوتبال دنیا با تجربه‌ای جدید روبرو شده است. قطعاً تغییراتی در نگرش به برنامه‌های تمرینی باشگاه‌ها برای دوران کوتاه مدت و بلد مدت وجود خواهد داشت. فکرمی‌کنم فوتبال با تجربه‌ای تازه روبرو شده است و می‌تواند چالشی جالب را به همراه داشته باشد.

وی درباره احتمال تغییر تاکتیک‌های پرسپولیس برای ادامه بازی‌های فصل جاری افزود: نمی‌خواهم درباره جزئیات برنامه‌ریزی خودمان برای حفظ آمادگی بازیکنان صحبت کنم اما باید بگویم برنامه‌ای کاملاً مدون را برای تمرینات گروهی در نظر گرفته‌ایم تا شرایط ایده آل بدنی و ذهنی را برای تیم ایجاد کنیم.

مطهری افزود: تست کرونا دادیم و منتظر پاسخ آن هستیم. امیدوارم تمام اعضای تیم در سلامت کامل به سر ببرند تا بتوانیم از شنبه با استارت بسیار خوبی کارمان را برای ادامه بازی‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آغاز کنیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره ادعای برخی کارشناسان فوتبال مبنی بر احتمال افزایش مصدومیت بازیکنان پس از شروع دوباره بازی‌های فوتبال باشگاهی افزود: هرگز نمی‌توانید مصدومیت یک بازیکن را همچون نتیجه فوتبال پیش بینی کنید. دوری از کرونا ربطی به آسیب دیدگی بازیکن ندارد. بارها دیده‌اید بهترین بازیکنان جهان در شرایط ایده آل خودشان مصدومیت‌های طولانی مدت پیدا کرده‌اند. نمی‌توان تصور کرد دوری از مسابقات می‌تواند یک بازیکن را در معرض خطر قرار دهد. قطعاً در فوتبال حرفه‌ای امروز که با آن مواجههستیم آماده سازی بازیکن نیاز به توانایی فیزیکی و آرامش روحی او دارد. ذهن فوتبالیست باید آرام باشد تا آنها بتوانند در کنار تمریناتی که همراه با تیم انجام می‌دهند بالاترین بازدهی را داشته باشند.

مطهری یادآور شد: ذهن قوی در کنار فیزیک مناسب می‌تواند شرایط یک بازیکن را بهبود ببخشد تا فوتبالیست بتواند در زمین مسابقه با کمترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیرد.

وی درباره شانس بالای پرسپولیس برای رسیدن به چهارمین قهرمانیمتوالی لیگ برتر تاکید کرد: زیبایی فوتبال به غیر قابل پیش بینی بودن آن است. نباید این زیبایی خطرناک را فراموش کنیم. زمانی می‌توانیم به خودمان لقب قهرمان بدهیم که جام را بالای سر برده باشیم. مدام به بازیکنان تیم گفته‌ایم که هیچ چیز تا بازی آخر تمام شده نیست. در باد قهرمانی نمی‌خوابیم و نمی‌خواهیم با حدس وخیال از مسیر موفقیت خود خارج شویم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: کاش در تمرینات تیمی بودید تا متوجه غروری که کادر فنی بابت حضور در کنار بازیکنان دارد، میشدید. بارها خودم و آقای گل محمدی به اعضای تیم گفته‌ایم که به این همکاری افتخار می‌کنیم. تیمی که سه بار قهرمان لیگ برتر شده است همچنان عطش بالا بردن جام را دارد. پوکر قهرمانی حق آنهاست و من امیدوارم بتوانیم به موفقیت برسیم.

مطهری درباره تاثیری که بی‌انضباطی آنتونی استوکس با غیبت خود در رختکن پرسپولیس ایجاد کرد اظهار داشت: اصلاً تاثیری نگذاشت. او مگر چه نقشی در بردهای تیم داشت که حالا با نبودنش بخواهد مشکل ساز شود. استوکس در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار گرفته و لزومی نیست که بخواهیم درباره او صحبتی بیش از اینها داشته باشم. استوکس را فراموش کرده‌ایم.

وی درباره کمبود مهاجم در لیست بازیکنان پرسپولیس تاکید کرد: بهترین مهاجمان را در اختیار داریم. آنها فوق‌العاده هستند و نگران این بخش نیستیم. من فکر می‌کنم تیمی کامل در اختیار داریم که درمسیر موفقیت قدم برداریم.

کد خبر: 1070312

وب گردی

وب گردی