بازگشایی مدارس ابتدایی در فرانسه/ دانش‌آموزان با فاصله یک متری در کلاس حاضر می‌شوند

به دنبال کاهش سرعت شیوع کرونا در فرانسه و بازگشایی مدارس ابتدایی این کشور، دانش‌آموزان با ماسک و در فاصله یک متری از یکدیگر در کلاس درس حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ویروس کرونا از بهمن ماه در کشور چین شایع شد، به مرور زمان این ویروس به کشور‌های دیگر نیز انتقال پیدا کرده و منجر به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از مشاغل شد.

حرف‌های ضد و نقیضی درباره این ویروس شنیده می‌شود، در ابتدا گفته می‌شد این ویروس با گرم شدن هوا این ویروس از بین خواهد رفت، اما نظریه‌ای از سوی دانشمندان در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و مبنی بر آن است که این ویروس همانند آنفولانزا با ما باقی خواهد ماند و باید یاد بگیریم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به زندگی عادی خود ادامه دهند. در این راستا علاوه بر از فعالیت مجدد مشاغل، دولت‌های کشورهای مهتلف تدابیری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌اند. ایسکانیوز در نظر دارد در گزارش‌های متعدد وضعیت بازگشایی مدارس در دوران پسا کرونا را در کشورهای متعدد بررسی کند.

وضعیت مدارس ابتدایی فرانسه در دوران پسا کرونا

دانش‌آموزان دبستان در سراسر فرانسه از 12 ماه می به مدرسه رفتند. این دانش‌آموزان در فاصله یک متری از یکدیگر در کلاس کوچک نشسته و پس از دو ماه تحصیل در خانه در اثر شیوع ویروس کرونا با ماسک به صحبت‌های معلمان گوش دادند.

البته دروس ارائه شده توسط معلمان شامل ریاضیات یا گرامر نمی‌شد، آموزگاران مدارس ابتدایی بیشتر به بیان مواردی مانند بهداشت عمومی شامل شست‌و‌شوی دست‌ها، لمس نکردن صورت و رعایت فاصله اجتماعی و غیره می‌پرداختند.

حدود 1.5 میلیون دانش‌آموز ابتدایی در ابتدابه طور آزمایشی به کلاس بازگشتند. اما با گذشت کمتر از دو ماه از سال تحصیلی، برخی والدین، ​​معلمان و اتحادیه‌ها به هنگام شیوع ویروس به ویژه در پاریس، بازگشایی مدارس را زیر سوال بردند.

دیوید، معلم یک مدرسه ابتدایی در منطقه 16 غربی پاریس است، او در این باره گفت: «مدرسه‌ای که دانش‌آموزان می‌خواهند آن را در شرایط کنونی کشف کنند، ارتباطی با مدرسه‌ای که در گذشته در آن تحصیل کردند، ندارد و بیشتر شبیه یک مهد کودک است و به والدین کمک می‌کند تا با خیال راحت به‌کار خود بازگردند.»

دولت فرانسه با این اقدام می‌خواهد محدودیت‌های ایجاد شده برای احیای اقتصاد را کاهش دهد، زیرا معتقد است میزان شیوع ویروس به اندازه کافی کاهش یافته است. از طرفی اتحادیه‌ها و احزاب مخالف بازگشایی مدارس، اعلام کردند در صورتی که COVID-19 دوباره در فرانسه سرعت بگیرد، دانش‌آموزان در معرض ابتلا به این ویروس قرار خواهند گرفت. فرانست پاپینو رئیس اتحادیه مدارس ابتدایی فرانسه در این‌باره گفت: «ما شکستن قرنطینه را از کوچکترین کودکان شروع کرده‌ایم و سخت‌ترین اقدامات محافظتی را برای اعمال این قشر در نظر گرفته‌ایم.»

بیش از 300 شهردار حوالی کلانشهر پاریس، از جمله شهردار پایتخت آن آنهیدگو هشدار داده‌اند که دانش‌آموزان باید به خانه‌های خود بازگردند؛ زیرا در صورت ابتلا دانش‌آموزان به ویروس کرونا، شهرهای کوچک متحمل هزینه‌های مالی زیادی برای کنترل این ویروس خواهند شد. پاسکال تئونوت، شهردار ولزی-ویلیاکوبلی در این‌باره به رویترز گفت: «برخی از اقدامات بهداشتی در زمینه بازگشایی مدارس در یک سند دولتی 54 صفحه‌ای به ما ارائه شده است، اجرای این سند دشوار خواهد بود. من مطمئن نیستم افرادی که این سند را تنظیم کرده‌اند، فرزند داشته‌اند یا خیر. به‌اعتقاد من، تصمیم بازگشایی مدارس ابتدایی در فرانسه، بیشتر تصمیم اقتصادی دولت بوده و از سوی آموزش و پرورش اتخاذ نشده است.»

بسیاری از والدین در فرانسه هنوز فرزندان خود را در خانه نگه می‌دارند و از رفتن آن‌ها به مدرسه جلوگیری می‌کنند. با این حال سایر افراد باید به محل کار خود برگردند یا در نظر بگیرند که مزایای روانی بازگشت به مدرسه کودک بیشتر از خطر ابتلای او به ویروس کرونا است یا خیر. ساندرین دلارو دستیار مهد کودک در این‌باره گفت: «من استرسی در زمینه بازگشت کودکم به مدرسه ندارم؛ زیرا اقدامات محافظتی را برای او توضیح داده‌ام، از طرفی خودم هم مجبور شدم به محل کارم بازگردم.»

وی ادامه داد: «مدارس پس از بازگشایی قطعا همان مدرسه سابق نخواهد بود، اما حداقل این بازگشایی منجر می‌شود تلاش کنیم با رعایت اقدامات بهداشتی با این ویروس کنار بیاییم. از طرفی من خوشحالم که معلمان، دانش‌آموزان و همکارانم را دوباره ملاقات کردم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1070340

وب گردی

وب گردی