شرط آرژانتین برای بازی دوستانه با ایران/ پیام عجیب بازیکنان تراکتور/ فرصت ویژه برای شماره یک پرسپولیس

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز_هادی شاه مرادی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

فرصت یک ماهه بیرانوند برای پس‌گرفتن جایگاهش

در هفته‌های آخر پیش از تعطیلی لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بوژیدار رادوشوویچ درون دروازه پرسپولیس قرار ‌گرفت و بازی‌های خوبی هم به نمایش گذاشت، اما حالا با توجه به از سرگیری مسابقات لیگ نوزدهم از اول تیرماه، عیلرضا بیرانوند تنها یک ماه فرصت دارد تا در تمرینات خود را نشان دهد و جایگاه از دسته رفته‌اش را از سنگربان کروات سرخ‌پوشان پس بگیرد. قرار است تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس به صورت گروهی پس از رسیدن جواب آزمایش کرونای اعضای تیم آغاز شود و بیرانوند به دنبال این است که با آغاز تمرینات، همه تلاش خود را انجام دهد. در سوی دیگر، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران با آنتورپ بلژیک قرارداد بسته و قرار بود بعد از اتمام فصل جاری راهی بلژیک شود، ولی شیوع ویروس کرونا باعث شد هیچ تیمی در فوتبال اروپا از جمله آنتورپ به دنبال خرید‌های جدید نباشد و این موضوع به چالشی برای بیرانوند که همیشه علاقه خود را به لژیونر شدن نشان داده، تبدیل شده است.

شرط آرژانتین برای بازی دوستانه با ایران

تیم ملی فوتسال آرژانتین که عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۶ را یدک می‌کشد برای بازی دوستانه با ایران شرط گذاشته است.

آرژانتینی‌ها قرار بود فروردین ماه امسال به ایران بیایند، اما پیش از اینکه خبری از کرونا باشد به نامه‌های ایران جواب نداده تا عملا حضور آن‌ها در ایران و انجام دو بازی دوستانه با تیم فوتسال ایران منتفی شود. حالا با تعویق یک ساله جام جهانی فوتسال، تیم‌ها به دنبال پیدا کردن حریف مناسب هستند تا با فروکش کردن کرونا، بازی‌های تدارکاتی خود را برگزار کنند.

ایران نیز مجددا مکاتباتی با آرژانتینی‌ها داشته و قهرمان جهان اعلام کرده به شرطی حاضر به بازی با ایران است که این مسابقه در کشور دیگری برگزار شود.

آرژاتتین به ایران پیشنهاد داده یا در کشوری ثالث با هم بازی کنند یا در تورنمنتی به میزبانی برزیل شرکت کرده و این دو تیم در قالب این تورنمنت با هم روبرو شوند. ایران قرار است این پیشنهاد را با برزیلی‌ها در میان بگذارد.

دو کرونایی پرسپولیس، بازیکن یا مربی نیستند

این روزها اخبار زیادی پیرامون موارد مبتلا به کرونا در تیم های مختلف وجود داشت و درباره تیم پرسپولیس نیز شایعاتی به گوش می‌رسید که حالا به نظر می‌رسد دو مورد از آن ها قطعیت یافته است. شنیده ها حاکی از آن است که دو عضو تدارکات سرخپوشان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تستشان مثبت بوده است. بعد از مثبت اعلام شدن تست، این دو در قرنطینه به سر می‌برند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس هنوز واکنش رسمی به این خبر نداشته و تنها پزشک این تیم اعلام کرد که دو مورد مشکوک در بین عوامل اجرایی وجود دارند.

دکتر حقیقت در پاسخ به این سوال که آیا تست کرونای علی علیپور مثبت بوده، گفت: «این موضوع را از همان‌هایی بپرسید که عنوان می‌کنند. جواب آزمایش ها را طبق پروتکل به سازمان لیگ اعلام کردیم مثبت و منفی آن را نمی‌توانیم بگوییم اما این مسئله صحت ندارد. نباید آن را رسانه‌ای کنیم و اصلا ممنوع است. چون اسناد مردم محسوب می شود. هیچ کس در تمرینات شرکت نکرده که تستش مثبت باشد. تنها دو تن از عوامل اجرایی بودند که از حضور در تمرینات منع شدند.»

شادی گل استیلی به‌یادماندنی‌ترین تصویر فوتبال آسیا شد

رای گیری درباره ۱۰ عکس خاطره انگیز مد نظر کنفدراسیون آسیا از کاربران انجام شد و در نهایت تصویر شادی پس از گل اول تیم ایران برابر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که توسط حمید استیلی به ثمر رسید اول شد.

تصویر گل تیم کیهیل استرالیایی در جام جهانی ۲۰۱۴ برابر هلند، ضربه برگردان المعز علی ستاره تیم قطر در قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، گل ساکی کوماگای از تیم زنان ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۱، شادی پس از گل تیم دختران کره شمالی برابر فرانسه در فینال جام جهانی کمتر از ۲۰ سال ۲۰۱۶، ناتوانی مدافعان بلژیکی در نفوذ منجر به گل زیبا و تاریخی سعید العویران از تیم عربستان در جام جهانی ۱۹۹۴، صحنه گل تاریخی تیم کره شمالی برابر ایتالیا توسط پاک دو ایک در جام جهانی ۱۹۶۶، گل با ضربه سر آن جونگ هوآن ستاره تیم ملی کره جنوبی برابر ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۲، گل یونس محمود مهاجم تیم ملی عراق در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ برابر عربستان و شادی نگوین کوآنگ‌های ستاره تیم ملی ویتنام دیگر عکس‌های به یاد ماندنی منتشر شده بودند.

در رای گیری نهایی گل حمید استیلی با کسب ۸۳ درصد آرا بهترین شد و بدون رقیب در صدر است و سایر عکس‌ها یک یا دو درصد رای کسب کرده اند. گل یونس محمود عراقی، حرکت زیبای المعز علی قطری و گل تیم کیهیل استرالیایی با ۳ درصد رای سوم مشترک شدند.

بازیکنانم حاضر نیستند تمرین کنند!

از باشگاه تراکتور هم خبر رسید که تست کرونای چند نفر از اعضای این تیم مثبت اعلام شده است. البته هنوز چیزی به صورت رسمی تایید نشده اما سرمربی این تیم در مصاحبه ای تلویحا این خبر را تایید کرده و حرف های عجیبی هم زده است. او می گوید: «ما می خواستیم از امروز تمرین را شروع کنیم که با توجه به این جواب شروع تمرین را به تعویق انداختیم. البته مسئله این است که اکنون اکثر بازیکنان با تجربه و بزرگ ما به من مدام اعلام می کنند که حاضر نیستند با این شرایط در تمرین حاضر شوند. آنها می گویند با این شرایط چرا باید در تمرین شرکت کنند. یکی از بازیکنان من پدر جانباز در خانه دارد. یکی مثل حاج صفی بچه نوزاد در خانه دارد و یک بازیکنم 15 روز دیگر همسرش فارغ می شود. آنها می ترسند در تمرین حضور پیدا کنند و ناقل بیماری شوند. ما از قبل به خاطر همین شرایط سخت گفته بودیم که بازی ها شروع نشود. الان من چطور باید بازیکنانم را مجبور کنم در تمرین حاضر شوند؟ شنیده ایم در تیم های دیگر هم بودند افرادی که کرونا دارند اما شاید نخواهند اعلام کنند. ما گفته بودیم این شرایط سخت است.»

دستور آماده‌باش به نیمکت‌نشین‌ها!

هیات بین‌المللی فوتبال (IFBA) نیز چندین پیشنهاد فیفا برای اعمال تغییر موقت در تعویض‌ها را در شرایطی تصویب کرد، که تیم‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت باید ۵ تعویض را مانند گذشته در سه مرتبه انجام دهند.

این افزایش تعداد تعویضی‌ها در حین مسابقات، به دلیل از سرگیری مسابقات به صورت فشرده است که تیم‌ها را تحت فشار می‌گذارد. از طرفی کاهش آمادگی بازیکنان به علت استراحت سه ماهه به علت تعطیلی مسابقات، موجب افزایش مصدومیت فوتبالیست‌ها در شروع رقابت‌ها شده است به طوری که در هفته نخست بوندس لیگا از زمان شروع رقابت‌ها، ۱۲ بازیکن مصدوم شدند.

بازیکنان جوان از این پس این فرصت را خواهند داشت برای دقایق کوتاهی توانایی های خود را نشان دهند و در صورت موفقیت، فرصت بهتری را برای فصل بیستم فوتبال ایران فراهم کنند تا به زودی یک تغییر نسل در فوتبال ایران رخ دهد.

در فوتبال ایران، تیم‌های متمول فرصت کم‌تری به بازیکنان جوان می‌رسد و معمولا بازیکنان چند میلیاردی می‌توانند در طول مسابقات به میدان بروند اما از این پس فرصت حضور در زمین به علت پایین بودن آمادگی بدنی بازیکنان در فصل تابستان به جوان‌ترها هم می‌رسد.

فرصت ویژه برای شماره یک پرسپولیس

در هفته‌های آخر پیش از تعطیلی لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بوژیدار رادوشویچ درون دروازه پرسپولیس قرار ‌گرفت و بازی‌های خوبی هم به نمایش گذاشت، اما حالا با توجه به از سرگیری مسابقات لیگ نوزدهم از اول تیرماه، عیلرضا بیرانوند تنها یک ماه فرصت دارد تا در تمرینات خود را نشان دهد و جایگاه از دسته رفته‌اش را از سنگربان کروات سرخ‌پوشان پس بگیرد.

قرار است تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس به صورت گروهی پس از رسیدن جواب آزمایش کرونای اعضای تیم آغاز شود و بیرانوند به دنبال این است که با آغاز تمرینات، همه تلاش خود را انجام دهد.

در سوی دیگر، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران با آنتورپ بلژیک قرارداد بسته و قرار بود بعد از اتمام فصل جاری راهی بلژیک شود، ولی شیوع ویروس کرونا باعث شد هیچ تیمی در فوتبال اروپا از جمله آنتورپ به دنبال خرید‌های جدید نباشد و این موضوع به چالشی برای بیرانوند که همیشه علاقه خود را به لژیونر شدن نشان داده، تبدیل شده است.

روند نزولی پرسپولیسی‌ها در مسیر قهرمانی

پرسپولیسی‌ها از فصل شانزدهم تا امروز، روند نزولی برای رسیدن به قهرمانی‌های‌شان داشتند. مثلاً آن‌ها در فصل شانزدهم با ۶۶ امتیاز قهرمان شدند، اما در فصل هفدهم، ۶۴ امتیاز گرفتند. فصل قبل که هت‌تریک قهرمانی برای این تیم ثبت شد، شاگردان برانکو ۶۱ امتیاز داشتند و حالا به فاصله ۹ بازی تا آخر فصل ۴۷ امتیاز گرفته‌اند. اگر همه دیدارها را ببرند، ۷۴ امتیازی می‌شوند، اما تا این جای کار ۴۷ درصد از کل امتیازات را دشت کردند. اگر قرار باشد در ۹ بازی آینده با همین دست فرمان پیش بروند، ۲۰ امتیاز می‌گیرند و قطعاً قهرمان خواهند شد، اما در سه فصل اخیر ثابت شده پرسپولیس در هفته‌های پایانی هر لیگ، برای دشت امتیاز به زحمت افتاده و حتی فصل قبل نزدیک بود قهرمانی را به استقلال یا سپاهان تعارف بزند. این موضوع می‌تواند یک عامل نگران‌کننده تلقی شود. باید دید سرخ‌ها با چه نگرش و میزان آمادگی به رقابت‌ها برمی‌گردند.

کد خبر: 1070342

وب گردی

وب گردی