مشتری جدید برای کوتینیو/ دو تاریخ جدید برای از سر گیری سری‌آ/ اعتراف ونگر درباره لیورپول

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شک ندارم ژاوی سرمربی بارسا می‌شود

آنتونیو پیزی، ستاره سابق بارسلونا و همبازی ژاوی در این تیم می‌گوید ژاوی آینده بلوگرانا است و بدون شک روزی به عنوان مربی به باشگاه خود برخواهد گشت. ژاوی به عقیده پیزی منتظر است تا فرصت مناسب را پیدا کند و به تیم محبوبش برگردد.

ژاوی که یکی از اسطوره‌های بزرگ بارسلونا و از پرورش‌یافتگان آکادمی لاماسیا است هفده سال درخشان را در باشگاه کاتالان سپری کرده، با پیراهن آبی‌اناری ۷۶۷ بازی انجام داده، هشت بار قهرمان لالیگا و چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است. ژاوی که این روز‌ها در السد قطر تمرین مربی‌گری می‌کند با شایعات زیادی درباره بازگشتش به بارسا مواجه بوده است.

آنتونیو پیزی ستاره سابق بارسا و همبازی ژاوی در این تیم، در این باره به دیلی‌میل گفت: اینکه ژاوی تصمیم گرفته فعلا برای هدایت بارسا برنگردد به نظر من نشان‌دهنده ارزیابی درست او از موقعیت است. ژاوی نمی‌خواهد در بازگشت مربی همبازی‌های سابقش شود و در عین حال نمی‌خواهد بدون تجربه کافی دست به چنین ریسکی بزند.

همبازی ژاوی در ادامه صحبتهایش گفت: من کوچکترین شکی ندارم که ژاوی و بارسلونا در آینده به هم خواهند رسید. نمی‌دانم این اتفاق دو سال دیگر می‌افتد، پنج سال یا هشت سال، ولی ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد، در این شک نکنید.

ستاره سابق بارسا در پاسخ به این سوال که آیا ژاوی برای مربی‌گری در بارسا باید صبر کند تا همبازی‌های مشهورش مثل لیونل مسی و جرارد پیکه بازنشسته شوند گفت: فکر نکنم این لزوما عامل تعیین‌کننده‌ای باشد، ولی معتقدم هر فردی برای قبول یک چالش بزرگ باید به این احساس برسد که برای آن چالش آماده است.

چرا اینتر نتوانست با مسی قرارداد امضا کند؟

اینتر همیشه دوست داشته است با لیونل مسی قرارداد امضا کند. در موقعیت های مختلف ستاره آرژانتینی با باشگاه ایتالیایی مرتبط بوده است. با این حال مهاجم بارسلونا هرگز نوکمپ را ترک نکرد. یک ماه پیش هم مسی مجبور شد شایعه پیوستنش به اینتر را رد کند.

اینتر در سال ۲۰۰۸ در تلاش بود انتقال ستاره آرژانتینی ممکن شود. مارکو برانکا، مدیر ورزشی باشگاه ایتالیایی اظهار کرد: بله ما در این مسیر بودیم اما مسی نمی‌خواست بارسا را ترک کند. او از بودن در این تیم راضی بود. جنبه اقتصادی همیشه در اولویت نیست. همه چیز پول نیست.

پپ گواردیولا هدایت بارسا را بر عهده گرفت و مسی را به عنوان رهبر خط حمله خود قرار داد. دو سال بعد اینتر ژوزه مورینیو توانست سه گانه را فتح کند. برانکا در این رابطه اظهار کرد: بازیکنان خشمگین را خریدیم چون توسط باشگاه هایشان رد شده بودند. زلاتان ایبراهیموویچ آرامش لازم را برای ادامه دادن نداشت. دنبال راه حلی برای همه بودیم. سپس ساموئل اتوئو به تیم پیوست.

موفقیت روز؛ تیمو ورنر به مسی رسید

لایپزیگ در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و هفتم رقابت های بوندسلیگا مهمان ماینتس بود. لایپزیگ در این دیدار جشنواره گل به راه انداخت و توانست با ۵ گل به پیروزی برسد. ستاره لایپزیگ در این دیدار تیمو ورنر بود که توانست هت تریک کند. این برای سومین بار در فصل جاری بوندسلیگا است که ورنر موفق به هت تریک می شود تا به همراه مسی به تنها بازیکنان در ۵ لیگ معتبر اروپایی تبدیل شوند که در فصل جاری موفق شده اند سه بار هت تریک کنند.

ورنر همچنین در فصل جاری در ۳۰ گل تیمش در بوندسلیگا نقش داشته است تا جاییکه ۲۴ گل به ثمر رسانده است و ۶ پاس گل هم داده است. این مهاجم باتجربه به همراه مسی، جیدون سانچو، روبرت لواندوفسکی و چیرو ایموبیله تنها بازیکنانی هستند که در فصل جاری روی ۳۰ گل تیم خود تاثیر گذار بوده اند. ورنر مورد توجه تیم های سرشناس اروپایی قرار گرفته است و به احتمال خیلی زیاد در تابستان لایپزیگ را ترک کند.

این باشگاه آلمانی رقم فروش بهترین بازیکن خود را ۶۰ میلیون یورو اعلام کرده است و شانس حضور او در لیورپول بیشتر از دیگر تیم ها است. البته بایرن هم ورنر را می خواهد اما او اعلام کرده است که دوست دارد خارج از بوندسلیگا به فوتبال خود ادامه دهد.

مشتری جدید برای کوتینیو؛ آرسنال و آرتتا

باشگاه آرسنال تصمیم گرفته تا برای خرید فیلیپه کوتینیو در تابستان امسال تلاش کند. با اتمام قرارداد قرضی کوتینیو در بایرن مونیخ وی به بارسلونا بازمی‌گردد. گرچه کیکه ستین از ستاره برزیلی خود تعریف و تمجید کرد و از تغییر پست او برای فصل بعد سخن گفت ولی به نظر می‌رسد باشگاه اسپانیایی علاقه چندانی برای نگه داشتن او ندارد.

بایرن مونیخ نیز علاقه چندانی برای ماندن کوتینیو ندارد و ستاره برزیلی تنها از لیگ برتر پیشنهاد دارد. به نقل از Le10sport چلسی ، نیوکاسل و آرسنال جزو گزینه‌های خرید کوتینیو به حساب می‌آیند. آرسنال نیز با مدیربرنامه او تماس گرفته تا مقدمات بازگشت فیلیپه به انگلیس را دوباره فراهم کند. کوتینیو از سال 2013 تا 2018 در لیورپول خوش درخشید ولی نتوانست در بارسلونا تاثیر زیادی داشته باشد.

دو تاریخ جدید برای از سر گیری سری‌آ

در حالی که اخیراً فدراسیون فوتبال ایتالیا و اتحادیه لیگ این کشور به طور مشترک اعلام کردند بازی‌های باقیمانده فصل جاری سری A ایتالیا از روز شنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) پیگیری خواهد شد، حالا خبر می‌رسد این بازی‌ها ممکن است با یک هفته تأخیر آغاز شود.

تمامی رویداد‌های ورزشی ایتالیا از جمله سری A از تاریخ ۹ مارس (۱۹ اسفند) به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند. فدراسیون فوتبال ایتالیا هم اعلام کرده است، فصل آینده (۲۱-۲۰۲۰) باید از تاریخ اول سپتامبر (۱۱ شهریور) آغاز شود و تیم‌ها تا ۳۱ مرداد ماه وقت دارند فصل جاری را به اتمام برسانند.

وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا در گفت‌وگو با برنامه «TG۳» از شبکه تلویزیونی «رای» ایتالیا، گفت: ما در حال حاضر روی دو تاریخ احتمالی برای از سرگیری بازی‌های سری A کار می‌کنیم که ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) یا ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) هستند.

وی افزود: پروتکل پزشکی اصلاح شده برای از سرگیری فصل جاری به دست‌مان رسیده که خیلی شبیه به آن پروتکلی است که برای از سرگیری تمرینات مورد تأیید قرار گرفته است. روز پنجشنبه هم درباره از سرگیری مسابقات سری A و زمان آغاز بازی‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دولت ایتالیا برگزاری هرگونه ورزش گروهی و رقابتی در این کشور را تا تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) ممنوع اعلام کرده، اما اگر از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور کاسته شود، برگزاری بازی‌ها زودتر از این تاریخ امکان‌پذیر است.

ساکی جواب مارکو را داد؛ با من بزرگ شد

مارکو فان‌باستن در اظهار نظری عجیب درباره تاکتیک‌های آریگو ساکی گفته این مربی تاکتیک‌های خاص و خیلی خوبی در دوران مربیگری‌اش در میلان نداشته. ساکی هم در مصاحبه جدیدش با نشریه «کوریره دلو اسپورت» جواب فان‌باستن را داد.

ساکی در این باره گفت: «فان‌باستن که به میلان آمد ۲۵ ساله بود و بازیکن بزرگی به حساب نمی‌آمد. او با تیم من ۲ مرتبه توپ‌طلا برد و ۲ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان جام بین‌قاره‌ای و ۲ مرتبه قهرمان سوپرجام اروپا شد. حتی بهترین بازیگران هم برای بازی نیاز به فیلمنامه دارند. با الهام گرفتن از ۲۷ سال تفکر متفاوت، موفق شده‌ام و توانستم کسانی که منتظر باختم بودند را ناامید کنم.»

توماس مولر، بنجامین باتن فوتبال آلمان!

اگر بخواهیم یک بازیکن از بوندسلیگا را نام ببریم که دوباره جوان شده آن توماس مولر است. یک سال پیش یواخیم لوو اعلام کرد که دیگر روی او، ژروم بواتنگ و هوملس در تیم ملی آلمان حساب نمی کند اما توماس کم نیاورد و حالا شاید کاری کرده که لوو از تصمیمش پشیمان شده باشد. مولر در پیروزی بایرن مقابل آینتراخت یک گل زد و یک پاس گل داد تا به رکورد هفت گل و هفده پاس گل در بوندسلیگای امسال برسد. مولر حالا در سن 30 سالگی فاصله چندانی تا بازیکنی که نقشی کلیدی در قهرمانی آلمان در جام جهانی داشت، ندارد.

به نظر می رسد که هانسی فلیک سرمربی بایرن مونیخ در درخشش مولر نقشی کلیدی داشته است. محصول آکادمی بایرن چندان مورد اعتماد کواچ نبود و حتی در زمستان در یک قدمی جدایی قرار داشت اما با حضور فلیک شرایط عوض شد. توماس با حضور مربی فعلی بایرن مونیخ با سیزده گل و هفت پاس گل درخشان بوده است. فلیک که بین سالهای 2006 تا 2014 دستیار لوو بوده به نظر می رسد که به خوبی مولر را می شناسد و توانسته بهترین نمایش این بازیکن را از او بیرون بکشد.

عملکرد مولر به حدی درخشان بود که بایرن تصمیم گرفت که در دوران قرنطینه قراردادش را تا سال 2023 تمدید کند. او مجموعا با پیراهن بایرن 249 پیروزی در بوندسلیگا داشته است و فقط با یازده برد دیگر می تواند از اولیور کان سبقت بگیرد. البته درخشش مولر به این معنی بود که فیلیپه کوتینیو برزیلی از همیشه کمرنگ تر شده است. بازیکن برزیلی بعید است که در فصل آینده جایی در بایرن داشته باشد.

لائوتارو در آستانه انتقال به بارسلونا است

لائوتارو مارتینز در باشگاه راسینگ برای خود نامی دست و پا کرد و درخشش در این تیم باعث شد در سال 2018 نراتزوری برای خرید او اقدام کند. حالا لائوتارو مارتینز فاصله ای تا پوشیدن لباس بارسلونا ندارد و ویکتور بلانکو نیز به تمجید از ستاره 22 ساله و آرژانتینی پرداخت. ویکتور بلانکو رئیس باشگاه راسینگ گفت: «احساس می کنم که لائوتارو مارتینز نزدیک انتقال به بارسلونا است، حتی اگر اخیرا با او صحبت نکرده باشم. ما نیز از این انتقال بهره می بریم، همانطور که خوشبختانه ما هنگام فروش به اینتر بلند مدت فکر کردیم و از 2 میلیون یورو که در آن زمان بسیار وسوسه انگیز بود گذشتیم. ما تصمیم گرفتیم تا درباره آینده لائوتارو قمار کنیم، بدون آنکه بدانیم این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.»

اینتر در تابستان سال 2018 لائوتارو مارتینز را از 25 میلیون یورو از راسینگ خریداری کرد و او که در این فصل در 31 بازی 16 گل 4 پاس گل ثبت کرده، نشان داد ارزش پرداخت این رقم را داراست. ویکتور بلانکو در ادامه گفت: «در آن زمان لائوتارو در فوتبال آرژانتین گران قیمت ترین ازیکن بود و اگر انتقال به بارسلونا با ارقام ذکر شده نهایی شود، کار ما را تایید می کند.»

اعتراف ونگر؛ از شکست لیورپول خوشحال شدم!

لیورپول در این فصل نمایشی فراتر از تصور داشت و به نظر می رسد اگر رقابت های لیگ برتر از سر گرفته شود، این تیم با اقتدار فاتح جام خواهد شد. اما یکی از اهداف یورگن کلوپ رسیدن به جام طلایی بود که شکست 2-3 مقابل واتفورد رویاهای آنها را نقش بر آب کرد. آرسنال تحت هدایت آرسن ونگر در اوایل هزاره جدید تیمی رویایی بود و آنها موفق شدند در فصل 04-2003 بدون شکست عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کنند. با شکست لیورپول برابر واتفورد، تیم آرسن ونگر تنها تیم تاریخ لیگ برتر است که به این عنوان دست یافته و سرمربی فرانسوی اعتراف کرد این اتفاق رضایت او را در پی داشته است.

آرسن ونگر گفت: «صادقانه بگویم، از شکست لیورپول مقابل واتفورد خوشحال شدم و این نتیجه باعث رضایت من شد. همه ما همیشه به دنبال این هستیم که به تنهایی عناوین را از آن خودمان کنیم. لیورپول این فصل می تواند به دستاورد بزرگی برسد، اما تکرار شاهکار آرسنال در سال 2004 دشوار است. به هر حال باید بگویم روز شکست لیورپول پیام های تبریک زیادی از سوی هواداران آرسنال برایم ارسال شد.»

کد خبر: 1070343

وب گردی

وب گردی