همکاری با 3 کلان پروژه صنعتی به ارزش هزار میلیارد تومان

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهشگاه دانشگاه آزاد با 3 کلان پروژه صنعتی به ارزش هزار میلیارد تومان همکاری دارد.

لاله ملک نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم ارتقای سطح و مقیاس طرح‌های برون دانشگاهی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌هایی که پژوهشگاه دانشگاه صورت گرفته، فهمیدیم که اساتید و واحدهای دانشگاهی در انجام طرح‌های خرد تا 400 میلیون عملکرد قابل قبولی داشته‌اند ولی درخصوص پروژه‌های برون دانشگاهی کلان عملکردی وجود ندارد.

وی افزود: برای اخذ پروژه‌های کلان نیاز به اعتمادسازی و رایزنی‌هایی در سطح سازمان‌ مرکزی دانشگاه نیاز است. درهمین راستا از این پس قرارداد و مدیریت طرح‌های کلان ارتباط با صنعت و برون دانشگاهی با محوریت پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه راهبری می‌شود.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: صرفاً فرآیند نظارت و مدیریت کلان پروژه‌ها در ستاد اتفاق می‌افتد، مراحل مطالعاتی و عملیاتی طرح‌ها با محوریت و برعهده واحدهای دانشگاهی و اساتید دانشگاه انجام خواهد شد.

ملک نیا درباره رویکردهای جدید ارتباط با صنعت عنوان کرد: رسالت خود را چنین تعریف کرده‌ایم که علاوه بر ایجاد بسترهای لازم در واحدهای دانشگاهی برای جذب طرح‌های برون دانشگاهی و ارتباط با صنعت خُرد، مدیریت و ایجاد ارتباط برای کلان پروژه‌ها را در ستاد راهبری کنیم.

وی ادامه داد: این رویکرد تاکنون موفق عمل کرده و اکنون مجموع سه کلان پروژه‌ای که تفاهم‌نامه‌های آنها منعقد شده بالغ بر هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای دیگری نیز در راه است که به زودی به مجموع سطح همکاری‌های دانش‌بنیان اضافه خواهد کرد.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به‌صورت‌ کلی با افزایش سطح تبادلات و تفاهم‌نامه‌ها به این حقیقت می‌رسیم که دانشگاه در جذب پروژه‌های کلان با چالش خاصی روبرو نیست و هیچ مشکلی وجود ندارد ولی باید اذعان کرد روندهای پیاده‌سازی پروژه‌ها با مشکلاتی همراه است و بسترهای مناسب را هنوز نتوانسته‌ایم در بستر واحدهای دانشگاهی شکل بدهیم، که این روند باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070388

وب گردی

وب گردی