نقش مجلس در تأمین اتوبوس و واگن مترو برای پایتخت

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به نقش مجلس در تأمین اتوبوس و واگن مترو برای پایتخت گفت: تعامل دوطرفه نمایندگان مجلس و شورای شهر سبب ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه شهری می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره رویکرد تعاملی اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مطالبات مردم در حوزه شهری گفت: هم اعضای شورای شهر و هم نمایندگان مجلس ارتباط نزدیک با شهروندان دارند و تحقق مطالبات مردم، هدف مشترک میان دو طرف است.

وی با اشاره به اینکه لوایحی در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی در حوزه شهری مطرح بود ولی به سرانجام نهایی نرسید، گفت: موضوع مدیریت هماهنگ شهری برای کلان شهرها از جمله مباحثی بوده که در دوره‌های گذشته مجلس نیز مطرح شده و کارهای کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم در مجلس یازدهم تحقق این لوایح هر چه سریع‌تر اجرایی شود و به سرانجام برسد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس افرادی هستند که پیش از این در حوزه شهری فعالیت‌های مختلف داشته و یا شهردار بوده‌اند، گفت: بر همین اساس انتظار می‌رود که نمایندگان، جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، نگاه عمیق تری نسبت به موضوعات شهری پایتخت داشته باشند چراکه تهران مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور است و هر تصمیمی در مورد شهر تهران می‌تواند بر روی سایر شهرها نیز تاثیر گذارد.

نژادبهرام گفت: از آنجایی که در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس بیشتر آشنا به چالش‌های حوزه شهری به ویژه در پایتخت هستند، بر همین اساس انتظار می‌رود که علی‌رغم همه تفاوت‌های سیاسی تعامل موثری میان شورای شهر و مجلس شورای اسلامی ایجاد شود و نباید نسبت به این موضوع غافل شد که تفاوت سلیقه حتی در سیاست امری طبیعی است.

وی گفت: چندین وجه مشترک در حال حاضر بین اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که ارائه خدمات به شهروندان فارغ از هر نگاه سیاسی و حفظ ایران اسلامی دو نمونه از اهداف مشترک محسوب می‌شود.

نژادبهرام تصریح کرد: در حال حاضر من به عنوان عضوی از شورای شهر آمادگی خود را جهت همکاری با مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم و امیدوارم تعامل موثری میان مجلس و شورای شهر حاصل شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران به بحران کرونا و محدود شدن منابع مالی در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا سبب شده که در حال حاضر مدیریت شهری با چالش‌های مالی زیادی مواجه شود که حمایت مجلس و دولت می‌تواند در جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه شهری بسیار حائز اهمیت باشد به طوری که مجلس با تصویب لایحه و طرح‌هایی می‌تواند دولت را مکلف به حمایت‌های بیشتر از شهرداری کند.

وی به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت به ویژه در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از جدی ترین مسائلی که در حوزه شهری در مورد آن دغدغه وجود دارد کمبود اتوبوس و واگن مترو برای تهران است که به دلیل افزایش هزینه‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی بدون حمایت دولت میسر نمی‌شود.

نژادبهرام گفت: در حال حاضر حدود یک سال و نیم دیگر از فعالیت شورای پنجم باقی مانده و در این مدت می‌توانیم با تعامل با مجلس و مذاکره همچنین از طریق طرح‌های مشترک گام‌های موثری را جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه شهری برداریم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1070399

وب گردی

وب گردی