ضرر سیگار الکترونیکی برای دهان

دانشمندان اعلام کردند که کشیدن سیگار الکترونیکی باعث به وجود آمدن محیط مناسب باکتری‌ها در دهان می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید ایالات متحده نشان داد که افراد مصرف کننده سیگار الکترونیکی ممکن است در معرض ابتلا به بیماری‌های دهان از بیماری لثه تا سرطان قرار گیرند.

این تحقیق جدید توسط محققان دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شده که 123 نفر را بدون علائم بیماری دهان بررسی می کند. این گروه شامل 25 فرد سیگاری، 25 سیگاری غیر سیگاری، 20 نفر مصرف کننده سیگار الکترونیکی، 25 نفر از افراد سیگاری سابق که از سیگار الکترونیکی استفاده می کردند و 28 نفر مصرف کننده دخانیات و سیگار الکترونیکی بود.

این تیم نمونه پلاک هایی را که از لثه شرکت کنندگان گرفته شده بود جمع آوری کردند تا بتوانند باکتری های موجود در این قسمت از دهان را تجزیه و تحلیل کنند.

محققان توالی عمیق DNA را روی ژنوم باکتری‌ها انجام دادند تا مشخص شود که چه نوع میکروب‌هایی در دهان شرکت کنندگان زندگی می کنند و عملکرد آنها چیست.

این یافته‌ها ، که در ژورنال Science Advances به چاپ رسیده است، نشان داد که اگرچه کاربران سیگار الکترونیکی علائمی از بیماری فعال ندارند، اما ترکیب باکتری‌های دهانی آنها مشابه با افراد مبتلا به پریودنتیت شدید(عفونت لثه شدید) است. مشکلاتی مانند ریزش دندان و در صورت عدم درمان عامل خطر جدی برای بیماری های قلبی و ریه است.

تأثیر استعمال سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین نیز مشاهده شد که محققان می گویند، این مایعات گرم و تحت فشار در کارتریج های سیگار الکترونیکی هستند که دهان فرد را به محیط پذیرایی ترکیب خطرناک میکروب ها تبدیل می کنند.

پورنیما کومار نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «سیگار الکترونیکی حمله بزرگ به محیط دهان است و این تغییر به طرز چشمگیری و در مدت زمانی کوتاه اتفاق می افتد.»

کومار افزود اگر سیگار کشیدن را متوقف کرده و به جای آن شروع به سیگار الکتریکی کردید درواقع تنها روش کشیدن خود را عوض کرده‌اید و مضرات برای دهان شما وجود دارد.

محققان می گویند این اولین مطالعه انسانی در مورد اثرات سیگار الکترونیکی روی دهان است و مانند تحقیقات قبلی در مورد سیگارهای الکترونیکی، ایمنی آنها را زیر سوال می برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070433

وب گردی

وب گردی