استفاده کشورهای مختلف از سامانه هوشمند تشخیص کووید ۱۹

شماری از کشورهای جهان از سامانه هوش مصنوعی گروهی از محققان علوم رایانه و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف برای تشخیص استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمیدرضا ربیعی، استاد دانشگاه صنعتی شریف، عضو گروه علمی هوش مصنوعی در سلامت سازمان جهانی بهداشت (WHO) و رئیس گروه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات جایزه مصطفی (ص) در سخنرانی علمی با موضوع پیشگیری، تشخیص و راهکارهای درمانی کرونا در هفتمین نشست استپ گفت: این تحقیق را از فوریه ۲۰۲۰ ( بهمن، اسفند ۱۳۹۸) آغاز کردیم.

وی ادامه داد: همچنین هزینه این روش و زمان نیز بسیار در مقایسه با روش‌های تشخیصی پی سی آر کمتر است.

به گفته این استاد دانشگاه شریف، این روش به خصوص در زمانی که بیماران زیادی به بیمارستان مراجعه می کنند، مفید است و نیاز به متخصص انسانی برای بررسی سی تی اسکن نیست.

بر اساس مطالعه اولیه انجام‌شده دقت آزمایش ابتلای افراد به کرونا با این روش ۹۶ درصد است و در کمتر از ۱ دقیقه نتیجه به دست می آید.

وی با اشاره به استفاده از این سیستم در بسیاری از بیمارستان‌های کشور گفت: کشورهای دیگری شامل نیجریه، غنا، رومانی، کانادا، آلمان و ایتالیا نیز از این خدمات استفاده کرده اند.

ربیعی افزود: این سامانه محصول همکاری محققان میان‌رشته ای مهندسی و پزشکی است و از حمایت دانشگاه های علوم‌ پزشکی تهران و کرمان برخوردار بود.

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 21 کشور جهان با رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری‌های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می‌رسانند.

تاکنون مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست‌های استپ بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070447

وب گردی

وب گردی