کلاس‌های مدارس دانمارک در فضای باز تشکیل می‌شود/ شستن و ضدعفونی ساعتی دست‌ها اجباری است

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس ابتدایی دانمارک، میزها از فاصله ۶ فوتی یکدیگر قرار گرفته‌‌اند و بیشتر از دروس در سالن‌های بدنسازی و در محیط باز تشکیل می‌شوند. دانش‌آموزان نیز موظف هستند دستان خود را حداقل یک بار در ساعت شسته و ضدعفونی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ویروس کرونا بیش از چهار ماه است که در کشورهای جهان شایع شده و منجر به تعطیلی مدارس، مشاغل و دانشگاه‌ها شده است. در زمینه متوقف کردن این ویروس شایعات بسیاری وجود دارد، با این حال میزان ابتلا در بسیاری از کشورها کاهش یافته و دولت‌ها تمهیداتی برای از سرگیری فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل در نظر گرفته‌اند.

ایسکانیوز در نظر دارد در گزارش‌های متعدد وضعیت بازگشایی مدارس در دوران پسا کرونا را در کشورهای متعدد بررسی کند. در گزارش وضعیت بازگشایی مدارس فرانسه و تمهیدات بهداشتی مسئولان در مدارس این کشور بررسی شد، این‌بار می‌خواهیم وضعیت بازگشایی مدارس در مدارس دانمارک را بررسی کنیم.

بازگشایی مدارس ابتدایی با هدف بهبود وضعیت اقتصادی

در حدود 1.3 میلیارد دانش‌آموز در سراسر جهان به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفته‌اند. برخی دانش‌آموزان و معلمان در کشور دانمارک به کلاس درس بازگشته‌اند، اما بسیاری از والدین مخالف این تصمیم هستند.

دانش‌آموزان دانمارکی از کلاس اول تا کلاس پنجم از 15 آوریل به مدرسه بازگشتند. ​​تصمیم نخست وزیر مته فردریکسن مبنی بر بازگشت فرزندان به مدرسه، بسیاری والدین را نگران کرده است؛ زیرا این امر می‌تواند سلامتی دانش‌آموزان را در معرض خطر قرار دهد. به گفته گاردین، ​​فردریکن از این تصمیم دفاع کرد و گفت: «بازگشایی مدارس باعث می‌شود والدین بتوانند به سر کار برگردند، در چنین شرایطی اقتصاد کشور رونق پیدا خواهد کرد.»

در حالی که برخی از خانواده‌ها فرزندان خود را به مدرسه فرستاده و کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند، برخی دیگر از خانواده‌های دانمارکی تصمیم گرفته‌اند فرزندان خود را در خانه نگه دارند تا خطرات این بیماری همه‌گیر فروکش کند.

برخی خانواده‌های دانمارکی در مقابل تصمیم دولت درباره بازگشایی مدارس معترض هستند. ساندرا آندرسن مادر یک دانش‌آموز ابتدایی یک گروه اعتراضی در زمینه عدم بازگشایی مدارس تاسیس و اعلام کرد: «فرزندان خود را هیچ شرایطی به مدرسه نخواهم فرستاد.» این گروه بیش از 40 هزار و 300 عضو دارد، اعضای این گروه نگران هستند که اقدامات اجتماعی و بهداشتی دقیقی برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در مدارس در نظر گرفته نشده است.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در دانش‌آموزانی که به مدرسه بازگشتند، میزها از فاصله شش فوتی یکدیگر قرار گرفته‌‌اند و برخی از دروس در سالن‌های بدنسازی و در محیط باز تشکیل می‌شوند. دانش‌آموزان نیز موظف هستند دستان خود را حداقل یک بار در ساعت شسته و ضدعفونی کنند، از طرفی دانش‌آموزان تنها مجاز به بازی کردن در گروه‌های کوچک هستند. همچنین والدین اجازه ندارند در ساختمان‌های مدرسه حضور پیدا کنند.

مسئولان و برخی والدین با تصور اینکه کودکان ویروس کرونا را به بزرگسالان منتقل نمی‌کنند، فرزندان خود را با اطمینان خاطر به مدرسه می‌فرستند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در سایت لنست، برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا تعطیل شدن محل کار بسیار مفیدتر از تعطیلی مدارس است. همچنین به دلیل احتیاط‌هایی که دولت دانمارک در ابتدای شیوع کرونا انجام داد، توانست از میزان محدودیت‌های ناشی از این ویروس بکاهد. به گزارش ایندیپندنت طی یک ماه، دانمارک 355 کشته و 7،711 مورد ابتلا داشته است، از طرفی انگلیس در یک ماه، 16000 کشته و 120000 مورد ابتلا داشته است.

در نهایت بعید به نظر می‌رسد که مدارس کشورهای دیگر به زودی افتتاح شود، در حال حاضر بسیاری از مدارس ایالات متحده برای بقیه سال تعطیل شد‌ه‌اند، این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان مدارس دولتی آمریکا به 45.1 میلیون دانش‌آموز می‌رسد، با این حال مدارس نیویورک، مونتانا، وایومینگ، کانکتیکات، نیوجرسی و مریلند فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070464

وب گردی

وب گردی