عدم شفافیت زمینه‌ساز بروز فساد است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: مجلس به واسطه شفافیت و عدالت باید طلایه‌دار مبارزه با فساد باشد؛ اما هیچ شفافیتی در اموال و آرای نمایندگان وجود ندارد.

محمد رضا ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اولویت‌های نمایندگان در مجلس یازدهم گفت: این روزها آنچه بیش از همه بین مردم مطرح است، سرنوشت و نحوه عملکرد مجلس یازدهم است. اینکه آیا مجلس خانه دولت خواهد بود یا خانه ملت؟
وی با اشاره به برقرای عدالت در کشور ادامه داد: بررسی شرایط جامعه بیش از همه می‌تواند مجدداً مجلس را به راس امور بازگرداند. همچنین شناخت کامل نمایندگان نسبت به فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه خود و برنامه‌ریزی مدون و دقیق و اولویت‌بندی صحیح جهت رسیدگی به آنها در طول این مدت است. آنچه که بیش از همه در این برهه اهمیت دارد مسئله عدالت است.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات استان جز با اتحاد همبستگی تمام نمایندگان حل نخواهد شد. امروز این مهم بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. دیگر وقت آن است که همه حول گفتمان انقلاب اسلامی و رسیدگی به مشکلات مردم متحد شوند. با فردگرایی نه تنها کاری از پیش نمی‌رود بلکه مشکلات و آلام مردم صد برابر می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های بروز فساد عدم شفافیت است، گفت: نمایندگان ملت باید خود را همانند قبل انتخابات از مردم ببینند تا بتوانند درد قشر مستضعف را درک کرده و برای حل آن قانون وضع کنند. این مسئله به هیچ عنوان قابل هضم نیست که خود نمایندگان مجلس که باید طلایه‌دار مبارزه با فساد باشند؛ اما هیچ گونه شفافیتی هم در بحث اموال و هم در بحث آرای شان در مجلس وجود ندارد. قطعا اولین اقدام این مجلس انقلابی باید وضع قوانین برای شفاف‌سازی باشد.
ملاشاهی با تاکید بر حضور مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: حضور در میان دانشجویان می‌تواند یک نماینده را خوش ذوق، فعال و پویا کند. حضور فعال در دانشگاه‌ها و ارتباط مستمر با جوانان نخبه باعث استفاده از ظرفیت جوانان خواهد شد.
این فعال دانشجویی ادامه داد: اگر از ظرفیت جوانان مطالبه‌گر و دغدغه‌مند کشور استفاده شود، قطعا آن چیزی که در بیانیه گام دوم مورد نظر است، محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: عدم رعایت قوانین علاوه بر اینکه ما را در رسیدن به آرمان مورد نظر کمک نمی‌کند، بلکه سبب دور شدن از هدف و یا به زحمت افتادن نیز می‌شود. مجلس باید این ریل گذاری را به نحو صحیح با پاکدستی، امانتداری و وظیفه شناسی انجام دهد تا نقطه امید و تکیه گاه مردم باشد.
ملاشاهی در پایان خاطر نشان کرد: سطح انتظارات مردم از مجلس یازدهم بسیار بالا است. دیگر جای کوتاهی یا سهل انگاری، برای هیچ مسئولی نیست. همگی مدیون صبر، گذشت و حضور فعال این مردم در شرایط سخت این انقلاب بودیم. برای تمام نمایندگان آرزوی موفقیت داریم و آمادگی خود را برای یاری‌رسانی به آنها در این جایگاه خطیر اعلام می‌کنیم.
انتهای پیام/
کد خبر: 1070468

وب گردی

وب گردی