نخستین شتاب‌دهنده اقتصاد دیجیتال در دانشگاه آزاد ارومیه مجوز گرفت

نخستین شتاب‌دهنده دانشگاه آزاد اسلامی کشور با عنوان شتاب‌دهنده تخصصی تجارت الکترونیک و اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مجوز رسمی دریافت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، با توجه به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه مهارت و تخصص‌گرایی در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مجوز رسمی نخستین شتاب‌دهنده را با عنوان شتاب‌دهنده تخصصی تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال از معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری این دانشگاه دریافت کرد.

هدف از این شتاب‌دهنده توسعه و بسترسازی برای حمایت و رشد استارت‌آپ‌های بالقوه در منطقه در راستای توانمندسازی و اشتغال دانش‌بنیان است.

این شتاب‌دهنده با بهره‌مندی از توان هیئت علمی دانشگاه و فعالان صنعت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و با توجه به حمایت‌های مالی وزارت ارتباطات و سرمایه‌گذاران درصدد کشف، توانمندسازی استارت‌آپ‌ها در این حوزه است.

مدل تجاری این شتاب‌دهنده بر پایه مدل‌های متداول جهانی است و به علاوه دفتر کارآفرینی و مدرسه کسب‌وکار دانشگاه مستقر در مرکز فناوری و رشد بازوهای این شتاب‌دهنده خواهند بود.

یاری تیم‌های استارت‌آپی با راه‌اندازی شتاب‌دهنده تخصصی

مسئول راه‌اندازی این شتاب‌دهنده در واحد ارومیه به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «پس از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و سیاست‌گذاری هیئت امنای استانی مراحل مختلف آماده‌سازی راه‌اندازی این شتاب‌دهنده صورت گرفت. در این شتاب‌دهنده با اختصاص فضای کار اشتراکی، منتورینگ و شبکه‌سازی به یاری تیم‌های استارت‌آپی خواهیم پرداخت و با معرفی این تیم‌ها به سرمایه‌گذاران و صندوق‌های حمایتی سعی در رساندن آنها به مرحله رشد و یا معرفی به پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت.»

امین بابازاده افزود: «از آنجایی که امروزه تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال از به‌روزترین مباحث کارآفرینی و خلاقیت در جهان است، این استان با بهره‌مند بودن از تعداد متعددی فارغ‌التحصیل و دانش‌آموخته در این حوزه می‌تواند به‌عنوان پایگاهی توانمند در منطقه و حتی فرامرزی برای متقاضیان باشد.»

وی اضافه کرد: «انتظار داریم که به‌عنوان نخستین تجربه در مجموعه دانشگاهی این شتاب‌دهنده نقش بسزایی در توسعه دیگر شتاب‌دهنده‌ها در استان آذربایجان غربی و کشور ایفا کند و بتوانیم سالانه تیم‌ها و استارت‌آپ‌های توانمندی را در راستای اقتصاد و اشتغال دانش بنیان پرورش دهیم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1070478

وب گردی

وب گردی