کمک گوگل به کنترل فاصله اجتماعی

همزمان با تمام شدن قرنطینه در بسیاری از کشورها بحث فاصله اجتماعی بسیار مهم به نظر می رسد؛ گوگل در این زمینه از واقعیت مجازی استفاده کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گوگل پروژه واقعیت افزوده جدید و آزمایشی به نام « Sodar » دارد که یک حلقه به شعاع شش فوت یا دو متری مجازی در اطراف شما ایجاد می‌کند که در تلفن شما قابل مشاهده است.

واقعیت افزوده هنگامی رخ می‌دهد که محتوای مجازی بر روی اطلاعات دنیای واقعی مانند بازی ویدیویی Pokemon Go لایه بندی می‌شود.

این ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که به افراد کمک می‌کند فاصله بهتر را روی گوشی خود تماشا کنند، زیرا برخی کشورها در سراسر جهان در حال کم کردن میزان قرنطینه خود هستند و در این زمان رعایت فاصله اجتماعی بسیار مهم می‌شود.

Sodar در وب موجود است، بنابراین برای کار نیازی به یک برنامه ندارد، اما کاربر باید مرورگر کروم را در دستگاه اندروید خود داشته باشد.

هنگامی که نرم افزار را راه اندازی می کنید، برنامه هشدار می‌دهد که با ایجاد نقشه سه بعدی از محیط پیرامون شما و ردیابی حرکت دوربین به تصاویر ذخیره شده یا آنچه دوربین شما می‌بیند را در دسترس نخواهد داشت.

کاربران باید تلفن خود به سمت زمین بگیرند و آن را به حرکت درآورند تا برنامه بتواند فضا را مشخص کند. این روند چند ثانیه طول می کشد.

این موتور جستجو برای مقابله با ویروس کرونا پیش از این نیز وبسایتی را راه اندازی کرد تا اطلاعاتی را در مورد محل های تست ویروس کرونا برای شهروندان آمریکایی ارائه دهد.

این شرکت در کنار فیسبوک و توییتر، برای مقابله با اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا همکاری کرده است.

گوگل اخیراً ویژگی های دیگری را به کروم اضافه کرده است از جمله طراحی مجدد برای برگه ها که امکان گروه بندی آنها را آسان تر می کند و دوربین اطلاعاتی مصنوعی Lens که به شما امکان می دهد دست نوشته ها را با استفاده از تلفن خود به گوگل داک منتقل کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070495

وب گردی

وب گردی