خلاء قانونی در تأمین اتوبوس برای پایتخت

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران به ضرورت تصویب قوانینی جهت خرید اتوبوس برای پایتخت در مجلس اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی به شدت فرسوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، درباره نقش مجلس در افزایش اتوبوس‌های پایتخت اظهارداشت: با توجه به اینکه قیمت بلیط حمل و نقل عمومی واقعی نیست و نهادهایی مانند شورای شهر، فرمانداری و سازمان حمایت از مصرف کنندگان اجازه تعیین نرخ بر مبنای قیمت تمام شده را نمی‌دهند لذا باید قوانینی جهت پرداخت یارانه بلیط و همچنین یارانه برای خرید اتوبوس تصویب شود.

وی افزود: نیمی از جابه‌جایی‌های ناوگان اتوبوسرانی تهران از طریق خطوط بی‌آر‌تی و نیمی از طریق بخش خصوصی انجام می شود و این در حالی است که بیش از 50 درصد ناوگان به شدت فرسوده است.

ناوگان اتوبوسرانی پایتخت دارای 5800 دستگاه اتوبوس است که 54 درصد آنها فرسوده هستند و بیش از نیمی از ناوگان به سن بازنشستگی رسیده است

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی پایتخت دارای 5800 دستگاه اتوبوس است که 54 درصد آنها فرسوده هستند، همچنین بیش از نیمی از ناوگان به سن بازنشستگی رسیده است و همین موضوع، آماده به کار نگه داشتن اتوبوس‌ها را سخت و دشوار کرده است.

ترفع گفت: همکاری دولت برای اختصاص و تأمین اتوبوس برای پایتخت بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر حداقل نیاز تهران به اتوبوس بر اساس طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک 3 هزار دستگاه اتوبوس است و این در شرایطی بوده که دولت از سال 89 تا کنون حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به تهران تحویل نداده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1070508

وب گردی

وب گردی