بومی‌سازی سیستم‌های طیف‌سنجی برای کاربرد در صنایع و پزشکی

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستم‌های طیف‌سنجی رامان برای کاربرد در صنایع نفت و گاز و همچنین شناسایی سلول‌های سرطانی را بومی‌سازی کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین خادم، رئیس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان، طیف سنجی به روش رامان را یک روش علمی دانست که در آن نور لیزر به مواد مختلف تابانده می‌شود و برگشت نور مبنای تحلیل و آنالیز علمی قرار می‌گیرد.

خادم افزود: این دستگاه برای آنالیز مواد مختلفی اعم از مشتقات نفت و گاز، مواد پتروشیمی، سلول‌های سرطانی، غذا و دارو، انواع جواهر و نظایر آنها به کار می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای واردات این دستگاه، اظهار کرد: به دلیل تحریم و افزایش قیمت، واردات این دستگاه با مشکل مواجه شد؛ از این رو با تشکیل تیم تحقیقاتی مطالعات اولیه برای ساخت این دستگاه را اجرایی کردیم و توانستیم نمونه مشابه داخلی را تولید کنیم.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خادم ضمن توضیح جزئیات بیشتر درباره نحوه بومی‌سازی فناوری مرتبط با این دستگاه، افزود: محصول تولیدشده در شرکت با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می‌شود. این تفاوت قیمت و کیفیت خوب دستگاه باعث شده است که مشتریان داخلی اقبال خوبی به این محصول نشان دهند. در حال حاضر بر خلاف نمونه‌های متفرقه وارداتی، این دستگاه با یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش و آموزش کامل به مشتریان تحویل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070528

وب گردی

وب گردی