مجوز حرفه‌ای محکومان در فیفا لغو می‌شود

روزنامه الاقتصادیه عربستان خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز هر باشگاهی که در فیفا محکوم شود را لغو می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، روزنامه الاقتصادیه عربستان از تصمیم جدی کنفدراسیون آسیا و بیشتر شدن سخت گیری ها در ارتباط با مباحث مالی باشگاه ها خبر داده است.

این روزنامه اعلام کرد: «کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد هر باشگاه آسیایی را که به دلیل شکایت بازیکنان و مربیان خود به خاطر عدم دریافت یا تاخیر در دریافت مطالباتش در فیفا جریمه می شود از اعطای مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کند.»

ماجرای اسفبار بدهی باشگاه های ایران به مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی بر هیچکس پوشیده نیست. تقریباً اکثر بازیکنان و مربیان خارجی بعد از اتمام قراردادشان به دلیل عدم دریافت مطالبات در موعد مقرر به فیفا شکایت می کنند و باشگاه های ایران بخصوص استقلال و پرسپولیس در این زمینه رکورددار هستند. بازیکنان و مربیان داخلی هم که دستشان به جایی بند نیست در صورتی که خوش شانس باشند بعد از چند سال می توانند مطالبات خود را زنده کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چند سالی است که در ارتباط با مسایل مالی باشگاه ها سخت گیری هایی را سازماندهی کرده و هر سال بر این سخت گیری ها اضافه می کند. یکی از تاکیدات کنفدراسیون فوتبال آسیا که طی دو سال گذشته باشگاه های ایران را به دردسر انداخت صدور مجوز حرفه ای به شرط بستن پرونده های مالی در مجامع قضایی یا گرفتن رضایت شاکیان بود. استقلال و پرسپولیس دو تیمی بودند که بخشی از مطالبات گذشته خود را با این فشار پرداخت کردند تا از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند.

کد خبر: 1070575

وب گردی

وب گردی