سخت‌گیری AFC در قبال پرونده‌های مالی

روزنامه الوطن قطر از احتمال کنار گذاشته شدن باشگاه‌های بدهکار از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و نوشت که مجوز حرفه‌ای‌سازی این باشگاه‌ها لغو می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، در گزارش روزنامه الوطن آمده است: بسیاری از باشگاه‌های منطقه مشکلات مالی متعددی با بازیکنان و مربیان در خصوص انجام تعهدات خود دارند که موجب مراجعه طرف زیان‌داده به فدراسیون جهانی فوتبال و شکایت از باشگاه مورد نظر جهت دریافت حقوق و مطالبات آنها شده است. این مشکل البته پیش از بحران کرونا هم وجود داشت اما شرایط موجود و توقف درآمدزایی باشگاه‌ها موجب تشدید مشکلات مالی آنها شده و مورد اعتراض اکثر باشگاه‌های منطقه قرار دارد. انتظار می‌رود بسیاری از باشگاه‌ها در این مقطع دچار بحران‌های گسترده مالی و مشکلات متعدد با بازیکنان شوند و در نهایت فیفا با ورود به موضوع تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کند. در همین حال فدراسیون فوتبال قطر با اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه پیش قدم بوده و با انجام اقدامات لازم وضعیت تعامل باشگاه‌ها با بازیکنان و مربیان را مشخص کرده به طوری که بر خلاف سایر کشورهای منطقه باشگاه‌های قطری در این زمینه دچار مشکل نخواهند بود.

الوطن در ادامه می‌نویسد: گسترش مشکلات و بحران مالی باشگاه‌های آسیایی موجب شده کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد هر باشگاهی که از سوی فیفا در پرونده های مالی محکوم شده یا جریمه شود را از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محروم کند. این محرومیت شامل صدور احکام حاصل از شکایت بازیکنان و مربیان یا باشگاه‌ها در زمینه عدم پرداخت مطالبات یا تاخیر در پرداخت خواهد شد.

بر اساس اعلام یکی از منابع در کنفدراسیون فوتبال آسیا حتی در صورت صدور مجوز حرفه‌ای نیز امکان لغو مجوز در این شرایط وجود دارد. AFC از زیان دیدگان درخواست کرده ادعای خود در خصوص مطالبات همچنین اعلام شکایت به فیفا را قبل از شروع مسابقات آسیایی به کنفدراسیون ارسال کنند تا در این خصوص تصمیم گیری شود. حتی زیان دیدگان می‌توانند پیش از شکایت به فیفا ادعای خود را به AFC اعلام کنند چرا که کنفدراسیون تلاش می‌کند موضوع شکایات مالی در بین طرفین دعوی را در کوتاه‌ترین زمان حل و فصل کند. بر این اساس محرومیت باشگاه‌ها از دریافت مجوز حرفه‌ای تنها مانع از حضور در رقابت‌های قاره‌ای نخواهد شد بلکه می‌تواند آنها را از حضور در مسابقات داخلی هم محروم کند. در مجوز حرفه‌ای 5 فاکتور اصلی و معیارهای مورد توجه کنفدراسیون مورد ارزیابی قرار می‌دهد که شامل است بر صلاحیت و شرایط ورزشی، زیرساخت های مناسب، شرایط اداری و سازمانی، حقوقی و قانونی همچنین مالی که باید مورد تایید AFC قرار بگیرد.

کد خبر: 1070604

وب گردی

وب گردی