پرویز مظلومی: چاره‌ای جز برگزاری لیگ نیست

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنانی که مدعی هستند با تعطیلات لیگ ۷۰ درصد آمادگی دارند مشخص است که به طور انفرادی تمرین می کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از مهر، پرویز مظلومی در مورد شروع دوباره لیگ نوزدهم از اواخر خردادماه گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه تمام شغل های پرخطر هم باز شده و همه به دنبال کسب و کار خود هستند، فوتبال هم نباید از این قاعده مستثنی باشد. می توان با رعایت کلیه نکات بهداشتی و تعهد به پروتکل ها، لیگ را آغاز کرد تا دوباره شاهد شور و نشاط در بین علاقه مندان به فوتبال باشیم. اگر چه تماشاگران نمی توانند به ورزشگاه راه پیدا کنند اما همین که فوتبال شروع شود و ادامه لیگ را ببینند برای آنها جذابیت دارد.

وی افزود: نمی توان به طور کلی فوتبال را تعطیل کرد. البته نباید خود را با کشورهای صاحب نام دنیا مقایسه کنیم زیرا زیرساخت های آنها و امکاناتشان با ما بسیار متفاوت است. در حال حاضر و در حالی که سه ماه از تعطیلی لیگ می گذرد، تیم ها هزینه های زیادی را باید پرداخت کنند و این هزینه ها برای فوتبال ما جبران ناپذیر است. بنابراین با رعایت نکات بهداشتی می توان لیگ را شروع کرد به شرط آنکه همه برای رعایت این نکات تصمیم جدی داشته باشند تا کسی خدای نکرده دچار بیماری نشود.

مظلومی در مورد شروع لیگ از اواخر خردادماه اظهار داشت: برخی از تیم ها اصرار و پافشاری دارند که لیگ شروع شود، برخی هم چندان تمایلی ندارند اما بالاخره باید هم قهرمان مشخص شود و هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده تعیین شود تا ببینیم چه تیم هایی می توانند وارد لیگ قهرمانان آسیا شوند.

وی با انتقاد از نظارت ضعیف بر روی لیگ های پائین تر در مورد رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد: من شنیده ام که در لیگ های پائین تر، تنها یک آزمایش خون می گیرند و اصلاً تست کرونایی وجود ندارد. به اعتقاد من باید نظارت بیشتری شود و اگر می خواهیم بر روی لیگ برتر هم نظارت و دقت بیشتری داشته باشیم یک جایی باید مشخص شود تا همه تیم ها در آن مکان و با نظارت وزارت بهداشت و فدراسیون ورزشی- پزشکی تست کرونا داده تا وضعیت بازیکنان مشخص شود.

وی در مورد اینکه برخی تیم ها و حتی گفته می شود تیم استقلال هم خواستار تعطیلی ادامه لیگ است، گفت: در این خصوص باید مسئولان فوتبال کشور تصمیم بگیرند اما اگر قرار باشد ادامه لیگ را تعطیل کنیم باید سال آینده هم لیگی نداشته باشیم. زیرا مشخص نیست این ویروس تا چه زمانی وجود خواهد داشت بنابراین باید اصول بهداشتی را رعایت کرده و لیگ را شروع کنیم.

مظلومی در مورد احتمال مصدومیت بازیکنان به دلیل تعطیلات سه ماهه و پر فشار بودن تمرینات تیم های لیگ برتری گفت: شک نکنید همه در حال تمرین بودند وقتی بازیکن پرسپولیس مصاحبه می کند و می گوید ۷۰ درصد آماده است این نشان می دهد که تمرین فقط در خانه و فضای مجازی نبوده بلکه به صورت انفرادی تمرینات انجام گرفته که بازیکن تا این حد از خود مطمئن است و می گوید از لحاظ بدنی آماده شروع لیگ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش مربیان بدنسازی در این روزها بسیار حساس و کلیدی است. آنها باید به گونه ای بازیکنان را آماده کنند که دچار آسیب دیدگی نشوند. به اعتقاد من تیم ها باید تمرکز خود را برای آمادگی جسمانی بگذارند تا مسائل فنی. زیرا بازیکنان شناخت خوبی از هم دارند و تا حدودی درک کارهای تاکتیکی برایشان راحت تر است اما نقش بدنسازی بسیار حساس است و آمادگی جسمانی می تواند بازیکنان را از مصدومیت دور کند.

سرمربی پیشین استقلال در پایان و در خصوص اینکه چه تیمی در پایان این فصل قهرمان خواهد شد، اظهار داشت: روی کاغذ شانس پرسپولیس از همه بیشتر است اما استقلال، تراکتور و سپاهان هم هنوز شانس دارند. خصوصاً استقلال که یک بازی کمتر نسبت به بقیه تیم ها دارد و می تواند مدعی باشد اما در مجموع فوتبال قابل پیش بینی نیست و به اعتقاد من باید قهرمان در طول بازی ها مشخص شود نه بر روی کاغذ.

کد خبر: 1070613

وب گردی

وب گردی