پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در قطر و رایزنی برای انتقال آنها به ایران در پی شیوع کرونا

سفارت ایران در قطر با اشاره به پیگیری ها برای انتقال زندانیان ایرانی به کشور در پی شیوع کرونا اعلام کرد در آخرین دیدار کنسولی مسئولان قطری تاکید کردند سلامتی و شرایط رفاهی همه زندانیان ایرانی مناسب بوده و هیچگونه نگرانی در این باره وجود ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه امروز در اطلاعیه ای به تشریح اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات هموطنان ایرانی مقیم قطر و همچنین زندانیان ایرانی در این کشور پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه پس از شیوع بیماری کرونا در قطر و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در این کشور، در تعامل با دولت قطر جهت رفع مشکلات هموطنان عزیز اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورده و خوشبختانه دولت قطر نیز همکاری لازم را مبذول داشته است.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای تسهیل بازگشت هم میهنان عزیز به کشور، با پیگیری های به عمل آمده تاکنون ۹ مجوز پروازی اخذ و بیش از ۱۴۰۰ نفر از هموطنان به کشور بازگشته اند و پیگیری های لازم برای اخذ مجوزهای پروازی جدید ادامه دارد.

این سفارتخانه می افزاید: در حال حاضر تعدادی زندانی ایرانی در زندان های قطر وجود دارند که بخش کنسولی سفارت تا پیش از بحران کرونا، درخواست های آنها را مستمرا و مستقیما پیگیری کرده است. با عنایت به اینکه به دلیل اقدامات پیشگیرانه در زندان ها، ملاقات با زندانیان ممنوع می باشد، رسیدگی به درخواست ها و شرایط آنها از طرق لازم صورت پذیرفته و موضوع عفو یا انتقال آنها به کشور با مسئولان ذیربط قطری دنبال شده است.

در این اطاعیه آمده است: به دلیل ابتلای برخی زندانی های زندان مرکزی دوحه به ویروس کرونا، موضوع انتقال هموطنان زندانی با جدیت در دستورکار قرار گرفته و شرایط رفاهی و بهداشتی آنها به طور مستمر در تعامل با مسئولان قطری پیگیری می شود. در آخرین دیدار کنسولی، مسئولان قطری تاکید کردند که سلامتی و شرایط رفاهی کلیه زندانیان ایرانی مناسب بوده و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070666

وب گردی

وب گردی