شرایط برای برگزاری حضوری امتحانات در استان هرمزگان مناسب نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: اتوجه به این که استان هرمزگان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و میزان شیوع این بیماری به10تا 15 برابر افزایش پیدا کرده است، شرایط برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری مناسب نیست.

احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری امتحانات واحدهای این استان به صورت غیرحضوری و برخط اظهار کرد: باتوجه به این که استان هرمزگان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و میزان شیوع این بیماری به10تا 15 برابر افزایش پیدا کرده است، شرایط برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری فراهم نیست.

وی افزود: اما با تمامی این تفاسیر، تابع قوانین و دستورات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود؛ البته ما پیشنهاد برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری را به سازمان مرکزی داده‌ایم و منتظر دستور العمل این سازمان خواهیم بود.

کامرانی ادامه داد: باتوجه به شرایط استان و ستاد مبارزه با کرونا استان هرمزگان، هرچه تجمعات به کمترین میزان ممکن برسد، مدیریت و کنترل اوضاع بهتر خواهد بود؛ امروز جلسه‌ای را با دکتر طهرانچی در راستای نحوه برگزاری امتحانات برگزاری خواهیم کرد و پیشنهادات خود را ارائه می‌دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری امتحانات مجازی در بستر سامانه اختصاصی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی یا همان «دان» خواهد بود؛ البته می‌خواهیم برای مناطقی که امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم را برای برگزاری امتحانات غیرحضوری را ندارند، شرایطی را فراهم کنیم تا در برخی از واحدهای استان به صورت حضوری امتحان دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین می‌خواهیم اختیار بیشتری را به واحدهای استان دهیم تا براساس شرایط منطقه‌ای خود، امتحانات را به صورت حضوری، غیرحضوری یا تلفیقی از این دو برگزار کنند؛ استادان همچنین می‌توانند علاوه بر امتحان، دانشجویان براساس مولفه‌های دیگری مانند حضور در کلاس و یا فعالیت‌های تحقیقاتی و عملی مورد ارزیابی قرار دهند و بخشی از نمره پایانی را به این دست از فعالیت‌ها اختصاص دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070679

وب گردی

وب گردی