امتحانات مقطع دکتری به صورت استادمحور برگزار می‌شود/ برپایی کلاس‌های جبرانی با رعایت پروتکل بهداشتی

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: «در دوره دکتری هماهنگی‌های لازم انجام و زیرساخت‌ها فراهم شد تا بخشی از امتحانات برخی رشته‌ها در مقطع دکتری به‌صورت آنلاین و استادمحور برگزار شود. درواقع این امتحانات به‌صورت ارتباط استاد و دانشجو و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود تا دانشجویان دیگر نیازی به حضور در دانشگاه نداشته باشند.»

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (واحد خوراسگان) از برگزاری امتحانات به‌صورت مجازی و حضوری در استان اصفهان خبر داد. پیام نجفی در این‌باره توضیح داد: «کلاس‌های مجازی تا آخر این هفته همچنان به قوت خود باقی است؛ از چندروز پیش نیز کلاس‌های رفع اشکال را در مقطع دکتری آغاز کردیم تا دانشجویانی که نیازمند هستند در این کلاس‌ها شرکت کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌ها حاضر شده و رفع اشکال کنند.»

او با بیان اینکه این کلاس‌ها از حدود سه هفته پیش با رعایت موارد بهداشتی آغاز شده است، اظهار کرد: «همچنین کلاس‎های جبرانی مقاطع ارشد نیز از اوایل هفته گذشته آغاز شده است و در ابتدای این هفته نیز کلاس‎های مقطع کارشناسی برگزار شد. همچنین برای اساتیدی که اعلام می‌کنند باید در برخی درس‌ها کلاس‌های رفع اشکال برگزار شود، شرایط را برای آنها مهیا کردیم.»

برپایی کلاس‌های جبرانی به‌صورت محدود و با رعایت موارد بهداشتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در ادامه تصریح کرد: «به اساتید اعلام کردیم به‌صورت حضوری در دانشگاه حاضر شده و برای دانشجویانی که تمایل به شرکت در کلاس‌های جبرانی و رفع اشکال دارند، کلاس‌ها را برگزار کنند. البته این کلاس‌ها به‌صورت محدود و با رعایت موارد بهداشتی برگزار خواهد شد.»

او با تاکید بر اینکه کرونا شیوه تدریس و آموزش را عوض کرده و استادان این واحد دانشگاهی نیز با درک شرایط نسبت به آموزش و برگزاری امتحانات اقدام کرده‌اند، گفت: «در دوره دکتری هماهنگی‌های لازم انجام و زیرساخت‌ها فراهم شد تا بخشی از امتحانات برخی رشته‌ها در مقطع دکتری به‌صورت آنلاین و استادمحور برگزار شود. درواقع این امتحانات به‌صورت ارتباط استاد و دانشجو و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود تا دانشجویان دیگر نیازی به حضور در دانشگاه نداشته باشند.»

دانشجویان مقطع دکتری از طریق سامانه مجازی آزمون می‌دهند

نجفی در ادامه اظهار کرد: «براساس تصمیمات اتخاذشده، برخی امتحانات نیز در استان اصفهان به‌صورت حضوری و با حفظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، تلاش داریم با حفظ فاصله‌گذاری و ضدعفونی کردن محیط در حفظ سلامتی و رفع دغدغه دانشجویان بکوشیم.»
او درخصوص کلاس‌های دکتری گفت: «با توجه به اینکه رفت‌وآمد در شهرها برای دانشجویان در شرایط کرونا ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و سلامت دانشجویان را به خطر بیندازد، تلاش داریم امتحانات در مقطع دکتری به‌صورت استادمحور و از طریق سامانه مجازی و به‌صورت مصاحبه و ارزشیابی از سوی اساتید برگزار شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با تاکید بر اینکه برخی امتحانات در دروس مقطع دکتری به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، گفت: «زیرساخت‌های دروس عمومی نیز بررسی شده و عناوین دروس عمومی نیز مشخص شده است تا توسط برخی نرم‌افزارها امتحانات آنها برگزار شود. این امتحانات در دروس عمومی مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خواهد بود که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند. پیش‌بینی نرم‌افزاری آن نیز انجام شده تا با حداقل مخاطرات بتوانیم آزمون‌های دو مقطع ارشد و کارشناسی را برگزار کنیم.»

امتحانات در شهر محل سکونت دانشجویان برگزار می‌شود

نجفی درخصوص دانشجویانی که در دیگر شهرها حضور دارند نیز توضیح داد: «دانشجویانی که در شهرستان‌های مختلف حضور دارند نیز نگرانی نداشته باشند، چراکه تلاش داریم امتحانات در محل سکونت آنها برگزار شده و از رفت‌وآمدهای غیرضروری جلوگیری شود. امتحانات بقیه دانشجویان نیز با رعایت موارد بهداشتی و رعایت فاصله هوشمند اجتماعی برگزار می‌شود.»

او تاکید کرد: «همچنین تلاش داریم با درنظر گرفتن همه جوانب، هم سلامت دانشجویان و هم استاندارد علمی امتحانات را رعایت کنیم. بنابراین تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات حضوری نیز درنظر گرفته‌ایم تا فاصله دانشجویان رعایت شود. همچنین فاصله امتحانات را طولانی کرده‌ایم تا دانشجویان در فاصله زمانی متفاوت در دانشگاه حضور پیدا کنند. با این اوصاف، آزمون‎ها در استان اصفهان به‌صورت تلفیقی از دو روش حضوری و مجازی خواهد بود.»

استادان در جلسه امتحان حضور خواهند داشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) تاکید کرد: «آزمون‌های غیرحضوری لزوما آسان‌تر از آزمون‌های حضوری نیست. در امتحانات حضوری استادان ملزم هستند در جلسه امتحان حاضر شوند تا اگر دانشجو سوالی دارد، آن را مطرح کند. بنابراین شرایط حضوری شرایط مطلوب‌تری خواهد بود، اما موضوعی که در این میان مطرح است، تنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که این موارد نیز رعایت شده و در این رابطه تمهیدات لازم را درنظر گرفته‌ایم.»

او اضافه کرد: «برای رفع دغدغه دانشجویان و پاسخگویی و کمک در امر امتحان، حضور تمام استادان در امتحانات پایان ترم نیز ضروری است و با توجه به شرایط، امتحانات به‌گونه‌ای برگزار می‌شود که دانشجویان حداقل اضطراب و نگرانی را داشته باشند. تلاش کردیم شرایطی فراهم شود تا دانشجویان دچار مشکل نشوند.»

انتهای پیام /

کد خبر: 1070701

وب گردی

وب گردی