آیا مدارس زیر ذره‌بین ستاد ملی مقابله با کرونا بودند؟

انتظار می‌رود ستاد ملی مقابله با کرونا به این سوال پاسخ دهد که «آیا تاکنون از مدرسه‌ای بازدید کرده‌اند تا بدانند که پروتکل‌های بهداشتی مورد‌نظر وزارتخانه و ستاد رعایت شده است یا خیر؟»

گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ از حدود ۲ هفته پیش که به دستور وزیر آموزش و پرورش، بسیاری از مدرسه‌های سراسر کشور برای رفع اشکال گشوده شده و از لحاظ وسایل بهداشتی آمادگی لازم را دارند. در این بین پرسشی که به آن پاسخ داده نشده این است که آیا این بازگشایی، تاییدیه وزارت بهداشت یا ستاد ملی مقابله با کرونا را با خود داشته است یا نه؟

آن گونه که من به طور غیررسمی شنیده‌ام وزارت بهداشت از همان آغاز با این کار مخالف بوده است. اگر این چنین باشد وزیر آموزش و پرورش در برابر این پرسش اخلاقی قرار می‌گیرد که چرا تصمیمی اتخاذ کرده که تایید کارشناسان مربوط را نداشته است؟

هم اکنون که برخی از خبرها در سراسر کشور، از ابتلای احتمالی برخی آموزگاران و دانش آموزان به کرونا خبر می‌دهند که شاید به خاطر همین رفع اشکال یا آموزش حضوری در مدرسه‌ها رخ داده باشند، وزیر چگونه می‌تواند از نظر اخلاقی پاسخگوی تصمیمی باشد که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد؟

تا آنجا که این نگارنده از نزدیک در برخی از مدرسه‌های تهران شاهد بوده و هستم از طرف برخی مدرسه‌ها، هیچ‌گونه مواد ضدعفونی و بهداشتی یا ماسک و دستکش برای آموزگاران و دانش‌آموزان فراهم نشده است. البته پیش‌بینی این مسئله چندان دشوار نبود، از همان روزهای نخستی که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که مدرسه های سراسر کشور با آمادگی کامل از نظر بهداشتی، پذیرای آموزگاران و دانش‌آموزان خواهند بود بسیاری از منتقدان این ادعا را رد کردند و به نیشخند گرفتند.

هم اکنون انتظار این است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا، به طور روشن اعلام کنند که آیا با این تصمیم وزیر آموزش و پرورش موافق بوده‌اند یا نه؟ اگر موافق بودند چه تمهیداتی برای آن در نظر گرفته بودند؟ آیا تاکنون از مدرسه‌ای بازدید کرده‌اند تا ببینند و بدانند که پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر وزاتخانه و ستاد رعایت شده است یا نه؟

کارشناس آموزش و پرورش*

انتهای پیام/

کد خبر: 1070727

وب گردی

وب گردی