روزبازار خاوران تعطیل شد/ انتقال بازار به سعیدیه- حمیدیه و مسعودیه

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 تهران از تعطیلی همیشگی روزبازار خاوران به دلیل شکایت‌های مردمی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نادر لطفی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 تهران در مورد چرایی تعطیلی بازار سنتی خاوران با بیش از 900 کسبه فعال گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا در اسفند سال 98، به دلیل شیوع کرونا فعالیت مشاغل پرخطر ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه بازار سنتی نیست و روزبازار محسوب می‌شود، گفت: روزبازار خاوران یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها فعال بوده است و در حال حاضر علیرغم اعلام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مجدد روزبازارها در شهرداری به دلایل مختلفی موافق فعالیت دوباره روزبازار خاوران نیستیم.

لطفی تصریح کرد: روزبازار خاوران جانمایی خوبی ندارد و فعالیت دستفروشان در این روزبازار با شکایت‌های زیادی همراه بوده است که مستندات این شکایات در شهرداری منطقه 15 و اداره ساماندهی شهرداری این منطقه موجود است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 تهران گفت:‌دو دبیرستان دخترانه در محدوده این روزبازار وجود دارد که فعالیت در این روزبازار سبب ایجاد مزاحمت‌های زیادی برای دانش‌آموزان شده بود و به دلیل کثرت رفت و آمدها مزاحمت‌هایی به اولیای این دو مدرسه واصل شده است.

وی گفت: از طرفی نیز فرهنگ‌سرای خاوران در محدوده این روزبازار قرار دارد و زمان‌هایی که این روزبازار فعال است تعداد زیادی خودرو در محدوده میدان شاهد، 35 متری شهید بقایی و خیابان خاوران تردد می‌کنند که سبب بروز ترافیک سنگین حتی تا منطقه 14 و پل امام علی (ع) می‌شود.

لطفی اعلام کرد: از طرفی نیز زمین روزبازار خاوران جزو املاک شهرداری تهران است و به دلیل اینکه جایگاه مناسبی داشته به سازمان میادین و تره‌بار واگذار شده است و جهت رفاه حال شهروندان به زودی 10 تا 20 غرفه میوه و تره‌بار در این مکان راه‌اندازی می‌شود و بقیه زمین نیز تبدیل به پارکینگ میدان تره‌بار خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 تهران با اشاره به اینکه در روزبازار خاوران حدود 400 دستفروش دو تا سه غرفه اجاره کرده بودند، گفت:‌بر اساس شکایت‌های زیادی که به دست‌مان رسیده روزبازار خاوران را تعطیل کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: هدف شهرداری کمک به دستفروشان است بر همین اساس به افرادی که در روزبازار خاوران پیش از این فعالیت می‌کردند اعلام کرده‌ایم که فعالیت دوباره خود را در روزبازارهای شهرک سعیدیه، حمیدیه و مسعودیه انجام دهند. قرار نیست رزق این دستفروشان بریده شود چرا که روزبازارهای سعیدیه، حمیدیه و مسعودیه می‌تواند به طور مثال پنج‌شنبه یا یکشنبه برای دستفروشان جدید مورد استفاده قرار گیرد.

لطفی گفت: برخی از دستفروشان روزبازار خاوران این موضوع را قبول کرده‌اند ولی برخی اصرار دارند که همچنان در روزبازار خاوران فعال باشند در حالی که دیگر این موضوع امکانپذیر نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 تهران از راه‌اندازی «سامان‌بازار» توسط شرکت ساماندهی مشاغل خبر داد و گفت:‌ این سامانه بسیار منظم و کارشناسی شده است و مشخصات حدود 1500 دستفروش منطقه 15 آماده شده و قرار است فایل آن جهت درج در این «سامان‌بازار» به شرکت ساماندهی مشاغل ارائه شود.

وی گفت: همچنین علیرغم شیوع کرونا شهرداری منطقه 15 بیشترین کمک را به دستفروشان با همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرائیات امام داشته است به طوری که در ایام تعطیلی روزبازارها 950 کارت هدیه به این افراد تحویل داده شده است و بیشترین کمک به دستفروشان در منطقه 15 بوده است.

لطفی تصریح کرد: هدف شهرداری کمک به دستفروشان است و قرار نیست ما مانعی در برابر فعالیت آنها جهت تأمین معیشت‌شان باشیم چرا که راهکار پیش‌روی آنها گذاشته شده و این امید وجود دارد که حتی در روزبازارهای جدید کسب و کارشان بیشتر رونق یابد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1070735

وب گردی

وب گردی