اختراع مچ‌بند کاهنده تب توسط دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

دانشجوی رشته مهندسی تکنولوژی الکترونیک دانشکده فنی و حرفه‌ای خرم‌آباد به تازگی موفق به ساخت مچ‌بندی برای کاهش دمای بدن شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشجوی رشته مهندسی تکنولوژی الکترونیک دانشکده فنی و حرفه‌ای خرم‌آباد به تازگی موفق به ساخت مچ‌بندی برای کاهش دمای بدن شده است.

نحوه عملکرد این مچ‌بند به این صورت است که با استفاده از یک «المان پلتیر» که روی شریان دست بسته می‌شود، خون عبوری از شریان رگ‌ها را سرد کرده و از طریق پمپاژ قلب، خون سرد به تمام بدن منتقل شده و دمای بدن از درون کاهش می‌یابد. به گفته محمدحسین عبدی پور منفرد، مبتکر و پژوهشگر این دانشگاه، طراحی و ساخت این طرح، یک سال به طول انجامیده است.

بنا به گفته محققین این مچ‌بند برای نوزادانی که تب بالا دارند قابلیت کاربردی دارد و به صورت آنی با سرمایش هوشمند و متناسب فیزیولوژی بدن دمای بدن را کاهش می‌دهد.

گفتنی است، در نوزادان به دلیل اهمیت رسیدگی سریع به تب و پایین آوردن آن و جلوگیری ازتشنج، این مچ‌بند کاربردی حساس و حیاتی دارد و همچنین برای بزرگسالان نیز برای روزهای گرم تابستان، سرمایش و در روزهای سرد زمستان، گرمایش را به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070743

وب گردی

وب گردی