برگزاری امتحانات درس معارف به صورت مجازی هنوز قطعی نشده است

12 روز تا آغاز امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی باقی مانده است اما هنوز تصمیم قطعی برای نحوه برگزاری امتحانات دروس عمومی ومعارف اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، 12 روز تا آغاز امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باقی مانده است؛ مسئولان این دانشگاه پس از برگزاری جلسات متعدد، به این نتیجه رسیدند که امتحانات را به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

براساس آخرین بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی، بازه زمانی امتحانات این دانشگاه از 2 هفته به 4 هفته افزایش پیدا کرده است تا دانشجویان زمان کافی برای مرور و دوره دروس خود داشته باشند.

البته روسای چند استان کشور از جمله خوزستان، هرمزگان و بوشهر که از لحاظ روند ابتلا به ویروس کووید19 در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند که شرایط منطقه آن‌ها برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری مناسب نیست و این موضوع را به سازمان مرکزی و ریاست دانشگاه اعلام کرده‌اند.

با این اوصاف اما هنوز تصمیمی برای نحوه برگزاری امتحانات برای شهرها و استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، اتخاذ نشده است؛ از طرفی اما مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری برخی از دانشجویان در مناطق محروم و روستایی نیز مشکل را دو چندان کرده است.

آن طور که جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاوزی دانشگاه آزاد اسلامی شنبه شب (11خردادماه) در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: کلیه دروس عمومی و معارف دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی و هماهنگ برگزار خواهد شد.

این موضوع درحالی است که حبیب حیدری مدیرکل امور اساتید معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی درگفت و گو با ایسکانیوز اعلام کرد که هنوز درباره برگزاری امتحانات دروس معارف این دانشگاه به صورت مجازی یا حضوری، تصمیم قطعی گرفته نشده و این خبر از سوی جواد علمایی در رسانه ملی، اندکی زود اعلام شده است!

حیدری تاکید کرد که تصمیم گیری نهایی در این باره بعد از جلسات با مسئولان دانشگاه و نهاد نمایندگی انجام می‌شود و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

به گفته حیدری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تمایل چندانی به برگزاری امتحانات به صورت مجازی را ندارد.

کمتر از 2 هفته تا آغاز امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی باقی مانده است اما باوجود اعلام چندباره مسئولان این دانشگاه مبنی بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری، مسائلی مانند شیوع دوباره ویروس کرونا در برخی شهرها و کمبود زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، برگزاری امتحانات در مناطق پرخطر هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

یکی دیگر از سوالات دانشجویان دانشگاه آزاد درخصوص امتحانات این است که ملاک تصمیم گیری برای امتحانات حضوری یا مجازی بر اساس مناطق قرمز از لحاظ کرونا؛ محل زندگی دانشجویان است یا محل تحصیل آن ها؟ چون برخی از دانشجویان در استان هایی با وضعیت قرمز زندگی می کنند اما محل تحصیل آن ها در مناطق سفید قرار دارد و هنوز نمی دانند امتحاناتشان بصورت مجازی برگزار می شود یا حضوری؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1070749

وب گردی

وب گردی