رفتار نژاد پرستانه در آمریکا سابقه‌دار است

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: رفتار غیرانسانی و نژادپرستانه پلیس آمریکا با سیاهپوستان مسبوق به سابقه است.

حمزه دستیار در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اعتراضات مردمی در ایالات متحده آمریکا گفت: موج اعتراضات مردمی در محکومیت رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا با سیاه پوستان در مینیا پولیس مسبوق به سابقه است زیرا رفتار وحشیانه و غیر انسانی با رنگین پوستان بارها تکرار شده است.
وی ادامه داد: مردم آمریکا از 1968 Detroit riot تا حال حاضر و اعتراضات جامعه سیاه پوستان به همراه اقشار مختلف مردمی، روند اعتراضات مردمی به رفتار خشونت‌آمیز و ضد انسانی پلیس با مردم راه به جایی نبرده است.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: مثال یک بیشتر از 99 درصد در مباحث جنبش وال استریت در میان کارشناسان و مردم مطرح شد. یک درصد طبقه خاص در آمریکا برای کل دنیا تصمیم می‌گیرد و قدرت جهانی از جمله سیاسی، مالی، رسانه‌ای و غیره را در دست دارند، در نتیجه بی‌عدالتی برای خود مردم آمریکا کاملا قابل پیش‌بینی است.
وی ادامه داد: متاسفانه جنبش‌های سیاه‌پوستی و حقوق بشر با توجه به قدرت گسترده یک درصد خاص زورگو در آمریکا شانسی برای فعالیت و پیشبرد اهداف انسان دوستانه خود ندارند.
دستیار با تاکید بر اینکه واقعیت جامعه آمریکا با چیزی که رسانه‌ها و هالیود نشان می‌دهند، تفاوت دارد گفت: رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها در آمریکا به شدت از سوی دولت‌مردان سانسور می‌شود؛ تصاویر و اخباری به دنیا مخابره می شود که مورد دلخواد کاخ سفید بوده و به واقعیت محرومیت و صدای مردم است.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه فضای مجازی بهترین فرصت برای همراهی با ملت آمریکا است، گفت: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی ابزار مشترک مردم دنیا است در نتیجه با توجه به بعد مسافت تنها از طریق هشتگ در فضای مجازی می‌توان با ملت درد دیده آمریکا همیاری و همدلی کرد.
انتهای پیام/
کد خبر: 1070800

وب گردی

وب گردی