از وزیر بهداشت اقرار، از وزیر ورزش انکار...!

صحبت‌های اخیر سعید نمکی ( وزیر بهداشت کشور) از فشار برخی نهادهای قدرت برای برگزاری ادامه مسابقات نوزدهمین دوره لیگ برتر حکایت دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز- هادی‌ شاه‌مرادی از واپسین روزهای بهمن ماه سال گذشته که سر و کله ویروس کرونا در کشورمان پیدا شد، اکثر تیم‌های لیگ برتری خواهان لغو مسابقات بودند جز یک تیم خاص! مسئولان سازمان لیگ هم بی‌توجه به تذکر نهادهای بهداشت و سلامت کشور، دو هفته بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کردند و در نهایت با گسترده شدن شیوع این ویروس و تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و صدور دستور جمعی این ستاد مبنی تعطیلی تمام مراکز عمومی، مدیران ورزشی کشور ناچار به تعطیلی موقت لیگ برتر شدند.

ماجرای عجیب لیگ نوزدهم

با گذشت سه ماه و در حالی که هنوز این ویروس به عنوان خطر جدی روی سلامت مردم کشورمان سایه افکنده، موضوع از سرگیری لیگ نوزدهم ماجرای عجیبی پیدا کرده است. 11 تیم لیگ برتری (اکثریت) با ارسال نامه های جداگانه خواهان تعطیلی لیگ شده‌اند و 4 تیم دیگر هم ممتنع هستند و فقط یک تیم با جدیت دنبال از سرگیری لیگ است. البته که در این بین کوچکترین توجهی به خواسته اکثریت تیم‌ها نشده است و حالا اینکه چرا فقط نظر یک تیم از 16 تیم برای مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اهمیت دارد خود بحث مفصلی است؛ اما اینکه طبق گزارشات پزشکی خطرات ویروس کرونا به جدیب سابق است و احتمال انتقال آن به راحتی از افراد بدون علائم به سایرین وجود دارد تا حدود زیادی تکلیف وضعیت لیگ را برای هر عقل سالمی مشخص می‌کند؛ اما اینکه چرا باز هم گوش مدیران ورزشی به این هشدارها بدهکار نیست علامت سوال دیگری است!

اقرار وزیر بهداشت

برای روشن‌تر شدن ابعاد اتفاقات پشت پرده تصمیم گیری برای استارت دوباره لیگ نوزدهم، بد نیست توجهی داشته باشیم به صحبت های اخیر مسعود نمکی (وزیر بهداشت) که در مصاحبه‌ای تلویزیونی نسبت به تمام نشدن تهدیدات ویروس کرونا تاکید جدی کرد و با بیان این جمله که "دقیقه 90 از کرونا گل خواهیم خورد" به فشار برخی نهادهای قدرت دولتی جهت برگزاری مسابقات فوتبال اشاره نمود و اظهار داشت:«یکی از نگرانی‌های من عادی نگاری روی قضیه کروناست. متاسفانه برخی از مسؤولان ما (از فلان وزارتخانه) دچار توهم شده‌اند و هر روز فشار می‌آورند که لیگ را برگزار کنند.»

این همه اصرار برای چه؟

جملات کوتاه و مذکور سعید نمکی در مصاحبه اخیرش به تنهایی کافی است تا اهرم های فشاری که بی توجه به خواست اکثریت تیم‌ها و هوادارانشان، و در جهت کسب رضایت یک تیم خاص، علاقه‌مند به از سرگیری لیگ نوزدهم هستند، برای همه عیان شوند. اگر هنوز منظور وزیر بهداشت را متوجه نشده اید بد نیست بدانید که نهادهایی که در این مقوله قدرت فشار بر وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارند به ترتیب وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می باشند. نهادهایی که باید از مسئولانشان بپرسیم: این همه اصرار بی‌جا برای چه؟

کد خبر: 1070802

وب گردی

وب گردی