طراحی گراف کشف کننده درمان بیماری کووید-19+تصویر

محققان دانشگاه مینه سوتا گرافی ایجاد کردند که می تواند منجر به گزینه های درمانی بیشتری برای کووید-19شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس وب سایت رسمی دانشگاه مینه سوتا محققان اطلاعاتی را از چندین پایگاه داده های کووید-19 برای ایجاد نمودار دانش داروها تهیه کرده اند؛ که نشان دهنده رابطه بین ژن ها، ترکیبات، بیماری ها، فرآیندهای بیولوژیکی، عوارض جانبی و علائم بیماری است.

نمودار چگونگی پیوند هر مؤلفه و تعامل بین آن ها را نشان می دهد. داروهای از قبل موجود برای تعیین اینکه آیا آنها قادر به درمان بیماری های دیگر هستند نیز گنجانده شده است.

محققان دانشگاه گفتند که هدف این نمودار تهیه لیستی از داروها برای محققان دیگر است که باعث کاهش جستجوی آنها، کاهش زمان و صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

« Vasileios Ioannidis» محقق و دانشجوی سال پنجم دکترا گفت: ایده اصلی برای استفاده مجدد دارو این است که شما در حال تلاش برای یافتن تعامل بین داروها و بیماریها هستید. یا می خواهید تعامل بین داروها و ژنهای مرتبط با بیماریها را پیدا کنید.

این محقق افزود که هر بیماری با مجموعه ای از ژن ها و ویروس های رمزگذاری شده در آنها همراه است . داروها نیزبه طور معمول به نوعی با ژن ارتباط دارند، مانند مهار یک ژن با جلوگیری از بیان ژن دیگر.

با دنبال کردن این ایده می توانیم از این نمودار دانش پیروی کنیم که اگر از دارویی برای مهار یک ژن خاص استفاده می شود و مشخص شده است که این ژن به کووید-19 مربوط است پس نوعی پیش بینی خواهیم داشت.

جورج کاریپیس، استاد دانشگاه در گروه علوم کامپیوتر و مهندسی طی 15 سال گذشته در تلاش است تا از روش های محاسباتی مانند نمودار دانش برای حل مساله کشف دارو استفاده کند.

کاریپیس گفت: «مردم فقط می توانند از نمودار دانش و کد نمونه ارائه شده استفاده کنند تا بتوانند مطالعات خود را انجام دهند.»

محققان هنوز در حال کار بر روی نمودار دانش هستند که می تواند برای بیماری های فراتر از کووید-19 استفاده شود.

محققان امیدوارند در آینده مجموعه جدیدی از روشها را ایجاد کنند که به مردم کمک کند تا از دانش گراف دارویی برای استفاده مجدد داروها استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070822

وب گردی

وب گردی