ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها آغاز شد

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله (دو سال قبل از دبستان) همزمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دفتر آموزش پیش دبستانی، رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی 5 و 6 ساله (دو سال قبل از دبستان) همزمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود. گذراندن دوره پیش دبستانی به عنوان یکی از دوره‌های تحصیلی رسمی بسیار مهم و ضروری است و خانواده‌ها برای رشد بیشتر فرزندان خود، لازم است حتما آنان را در مدارس و پیش‌دبستانی‌های دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند.

وی مراجعه اولیا به مدرسه و ثبت‌نام اولیه را شرط انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانست و از خانواده ‌ها خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

فضلی ادامه داد: ادارات کل آموزش و پرورش، روسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظفند با اطلاع رسانی و تمهید استلزامات ثبت‌نام نوآموزان دوره پیش دبستانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، شیوه نامه ثبت‌نام 1400-1399 را اجرا کنند.

وی در پایان تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی دولتی با مشارکت مردم را از اولویت‌های معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس دولتی عامل و ناظر تربیتی وزارت آموزش وپرورش در پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی هستند و تعیین میزان مشارکت مردم در راه‌اندازی و اداره کلاس‌های پیش دبستانی دولتی طبق بخشنامه‌های وزارتی، به شورای آموزش و پرورش استان و مناطق تفویض شده است. برنامه‌ عمل ‌این مهم از سوی معاون آموزش ابتدایی‌ استان تهیه و پس از تصویب در شورا لازم الاجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070829

وب گردی

وب گردی