پارک جنگلی چیتگر بسته نیست

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پارک جنگلی چیتگر برخلاف خبرهای اعلام شده، بسته نیست، گفت: به‌زودی 12 خودروی برقی برای این پارک اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا صدراعظم نوری در تذکری به شهرداری تهران درباره وضعیت پارک جنگلی چیتگر، گفت: پس از اینکه یکی از اعضای شورای شهر در جلسه قبلی شورا اعلام کرد درهای بوستان چیتگر به روی شهروندان بسته است، بنده کارشناسان خود را به صورت ناشناس به این پارک فرستادم و در این بررسی‌ها مشخص شد که امکان بهره‌برداری شهروندان از این بوستان وجود دارد که کلیپی در این زمینه تهیه شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر هستم باید اطلاعات دقیقی برای قضاوت به دست می‌آوردم؛ بنابراین موضوع بسته بودن پارک چیتگر را بررسی کردیم و خوشبختانه در حال حاضر شهروندان مشغول تفریح در روزهای مختلف هفته در این پارک جنگلی هستند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: زمانی که به تصویب ستاد مقابله با کرونا بوستان‌های پایتخت تعطیل شده بود، شهرداری منطقه 22 اقدام به انجام عملیات کاشت و بازپیرایی 40 اصله درخت کرده بود. همچنین عملیات دفع آفات نباتی در پارک چیتگر نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه تردد نکردن خودروها در این بوستان باعث کاهش آلودگی صوتی و محیط زیستی در این پارک می‌شود، گفت: طرح جامع بوستان چیتگر بدون خودرو در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله تصویب خواهد شد.

وی گفت:‌ در حال حاضر پیست‌ها و مسیرهای دوچرخه پارک چیتگر فعال است که قرار بر این است که 12 خودروی برقی نیز در ورودی‌های این پارک در نظر گرفته شود.

نوری در مورد آتش‌سوزی پارک جنگلی چیتگر طی شب گذشته گفت: این آتش‌سوزی عمدی بوده و مواد پلی‌اتیلن در انتهای شمال‌غربی پارک جنگلی قرار داشته است که متأسفانه طعمه حریق عمدی شد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به گرمی هوا و مسائل اجتماعی و سیاسی در کشور از معاونت خدمات شهری و شهرداری منطقه درخواست داریم تا نظارت کافی انجام شود تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070839

وب گردی

وب گردی