امام خمینی(ره) الگوی آزادگی، تقوا و عرفان در تاریخ معاصر است

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در مسجد پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج در این مراسم که جمعی از مسئولین، استادان و کارکنان این واحد دانشگاهی حضور داشتند، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با ذکر مثال‌هایی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و عکس العمل ها و برخوردهای منطقی و درست امام خمینی(ره)، حفظ آبروی مومنان و مردم دار بودن ایشان گفت: انفعال در برابر مردم، صداقت در گفتار، عبور از خود برای دیگران، خستگی ناپذیری، اعتماد داشتن به خداوند، پرهیز از یک بعدی بودن و توجه به همه ابعاد زندگی، توجه عمیق به علم و اخلاق - از فلسفه و سیاست گرفته تا عرفان و تفسیر، زهد، قناعت و شجاعت از دیگر خصیصه های امام راحل بود که سبب تاثیرگذار بودن شخصیت ایشان بر دیگران و ماندگاری نام وی به عنوان یک رهبر معنوی و مردمی در جهان شد.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره امام در تمامی طول تاریخ زنده خواهد ماند گفت: اثرگذاری و ماندگاری در تاریخ به عوامل متعددی بستگی دارد که حضرت امام(ره) مجموعه ای کامل از این مشخصه ها را با خود داشتند و از مهمترین آنها می توان به آزادمردی، بزرگی، تقوا و عرفان ایشان اشاره کرد که این رهبر معنوی را به الگویی برای تمامی انقلابیون تاریخ تبدیل کرده است.

برهانی فر با اشاره به حدیث هایی از ائمه اطهار، عزت و ارزش امام خمینی(ره) در میان دوست و دشمن قابل توجه عنوان کرد و افزود: وقتی خدا کسی را عزیز بدارد هر چیز دیگری در مقابل آن خوار و خفیف است.

رئیس واحد کرج در ادامه سخنانش به اهمیت زنده نگه داشتن افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) با پیروی تمام و کمال از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تمامی شرایط اجتماعی و سیاسی اشاره نمود و گفت: انتخاب حضرت آیت ا... خامنه ای به عنوان جایگزینی برای بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشان از توانمندی ایشان در تحقق آرمان هایی داشت که امام راحل(ره) آغازگر آن بوده و مردم انقلابی ایران نیز با نثار خون و جان و مال خود در راستای اعتلای آن کوشیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین داود خوشباور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز ضمن بیان فضائل و مکارم حضرت امام خمینی(ره) به تشریح نقش و جایگاه ایشان در صدور انقلاب اسلامی به کل جهان پرداخت.

در ادامه این مراسم حاضرین پس از اقامه نماز جماعت با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، بار دیگر با آرمان های امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و شهدای خدمت تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1070858

وب گردی

وب گردی