شفافیت باید از مجلس آغاز شود

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نمایندگان مجلس اگر شفافیت را از فعالیت‌های خود آغاز نکنند، نمی‌توانند خواستار شفافیت در نهادها و سازمان‌های دیگر باشند.

امیر حسین طیببی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مجلس شورای اسلامی و شفافیت آرای نمایندگان گفت: شافیت آرای نمایندگان مطالبه به حقی است که از سال‌ها پیش مردم از وکلای خود در مجلس داشتند که متاسفانه تا کنون اجرا نشده است.

وی ادامه داد: نمایندگان اگر شفافیت را از فعالیت‌های خود آغاز نکنند چگونه می‌توانند خواستار شفافیت‌های مالی، قرارداد و روابط اداری سایر نهادها یا وازرتخانه‌ها شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه شفافیت آرا ینمایندگان باید اولویت فعالیت مجلس یازدهم شورای اسلامی باشد، گفت: مجلس دهم در اجرایی شدن طرح شفافیت آرا کوتاهی کرد؛ اما مجلس یازدهم در همان ابتدای فعالیت باید این طرح را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه شفافیت تنها در آرا نیست بیان کرد: شفافیت باید در مسائل مالی نمایندگان نیز وجود داشته باشد به این صورت که نمایندگان لیست دارایی‌های واقعی خود و خانواده را قبل از ورود به مجلس و هنگام اتمام دوره نمایندگی ثبت و در اختیار مردم قرار دهند.

به گفته طیبی‌فرد؛ مردم مجلس شورای اسلامی یازدهم را انقلابی یا نزدیک به تفکر انقلاب می‌دانند که این موضوع تعهد و فعالیت نمایندگان را دشوار تر کرده است.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: مرکز نظارت و رسیدگی به رفتار و شکایات بر علیه نمایندگان مجلس نیز باید فعالتر از گذشته فعالیت کند تا نمایندگان گمان نکنند معصوم بوده و می‌توانند در اماکن عمومی و دانشگاهی از هر گفتار و رفتاری استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070867

وب گردی

وب گردی