لزوم فعال شدن ورزش ‌های گروهی براساس پروتکل ‌های بهداشتی در دانشگاه/ تاکید بر احیای جریان ورزش در دوران پساکرونا/ لزوم ایجاد استارت‌آپ ‌های ورزشی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی ‌های لازم مجموعه ای از ورزش ‌های گروهی براساس پروتکل ‌های بهداشتی در دانشگاه فعال شده تا باعث ایجاد نشاط در میان دانشجویان شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای عالی ورزش که پیش از ظهر امروز سه شنبه 13 خردادماه برگزار شد، با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) انقلابی را بنیان گذاشت که انفجار نور بود و به مردم این سرزمین که مردمی صاحب تمدن بودند، هویت بخشید. امام خمینی (ره) فرو ریختن تمدن ‌های پوشالی و کاذب را وعده داد، همانطور که دو سال قبل از فروپاشی تمدن کمونیسم، در نامه ای به گورباچف، فرو ریختن آن تمدن را نیز پیش بینی کرده بود.

وی با اشاره به وعده فروپاشی تمدن غرب توسط امام (ره)، به اعتراضات مردمی آمریکا اشاره کرد و گفت: این سؤال مطرح می‌شود که مگر یک تمدن چگونه فرو می‌پاشد؟ امروز در مقابل چشم میلیارد‌ها انسان، پلیس امنیت بخش یک تمدن، فردی را در خیابان به قتل می‌رساند و باعث اعتراض جامعه می‌شود. این اعتراض از درون تمدن برپا خاسته است. تمدنی که از سال 1944 داعیه رهبری یکپارچه جهان را داشت، امروز اسیر ارزش ‌های غلط حاکم است.

اتفاقات امروز آمریکا، یک «نه» بزرگ به تمدن نژادپرستانه است

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز در آمریکا می‌افتد، فقط یک اعتراض خیابانی نیست، بلکه یک «نه» بزرگ به تمدنی است که 70 سال خود را نژاد برتر می‌دیده و در تلاش است با ابزار‌های مختلف ارزش ‌های خود را حاکم کند. برای مثال در حوزه ورزش، از طرف کنفدراسیون ‌ها و فدراسیون ‌ها ارزش ‌هایی را بین انسان ‌ها حاکم می‌کنند که فرهنگ ‌های دیگر را به مشروعیت نمی‌شناسد ، درواقع آن‌ها می‌خواستند ارزش ‌های خود را بر تمام مردم جهان حاکم کنند، اما امروز می‌بینیم که ارزش ‌های آنها حتی در جامعه خودشان مورد اعتراض است. امیدوارم همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم، یکی از جلوه ‌های انتظار فرج، مشاهده فرو ریختن بت ‌های دست‌ساخته بشر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به همه مردم معنای حیات و زندگی را نشان دادند، گفت: ایشان بر گردن تک تک افراد جامعه و نسل آینده کشور حق بزرگی دارند که باید قدردان آن بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش ‌هایی که در حوزه کرونا بسیار آسیب دید، بخش ورزش بود، تصریح کرد: کرونا، اقتصاد و ارتباطات دنیا و تحرک انسان ‌ها را متوقف کرد و آنچه به عنوان یک حرکت سمبلیک در عرصه ورزش قهرمانی باید محرک ورزش عمومی و همگانی برای سلامتی بشر باشد را مورد هجمه قرار داد و عملاً تمام مواردی که از قبل به عنوان سازوکار ورزش، اقتصاد و ثمرات ورزش و... برنامه‌ریزی شده بود، به موضوع «ورزش در خانه» تبدیل شد و این نشان می‌دهد که ما هنوز برای مواجهه با چنین چالش ‌هایی آماده نبوده و برنامه ریزی جامع و کاملی نداشته ایم. این موضوع لزوم بازنگری در نگاه به مسئله ورزش و یک نتیجه گیری صحیح را نشان می‌دهد.

جریان ورزش باید در دوران پسا کرونا احیا شود

دکتر طهرانچی ادامه داد: در دوران آموزش مجازی در دانشگاه ‌ها، کلاس ‌های نظری برگزار شد، اما کلاس ‌های تربیت بدنی برگزار نشد، چرا که جایگزینی برای آن وجود نداشت. باید برای رفع این مشکل به دنبال راه چاره باشیم و یک مدل جایگزین برای آن طراحی کنیم. درواقع جریان ورزش باید احیا شده و به پیش رود.

لزوم ایجاد استارت‌آپ ‌های ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید با تدابیر لازم، مجموعه ای از ورزش ‌های گروهی براساس پروتکل ‌های بهداشتی در دانشگاه فعال شود تا باعث ایجاد نشاط در میان دانشجویان باشد. همچنین ایجاد استارت‌آپ ‌های ورزشی نیز می‌تواند راهگشا باشد که باید برنامه ریزی لازم برای آن صورت گیرد.

وی با ارائه آماری از برگزاری کلاس ‌های آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از تاریخ 16 فروردین تا 11 خرداد، هزار و 455 کلاس آموزش آنلاین در دانشگاه برگزار شده است. 17 میلیون دانشجو در این کلاس ‌ها شرکت کرد‌ه اند. همچنین تدابیری اندیشیده شده تا امتحانات دانشجویان در واحد محل سکونت آن‌ها برگزار شود که کار بسیار بزرگی به حساب می‌آید.

دکتر طهرانچی در پایان ضمن تشکر از زحمات دکتر جوانمرد مدیرکل سابق تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، برای دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی آرزوی توفیق کرد و گفت: دکتر لشگری از نیرو‌های واحد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است که حوزه پزشکی ورزشی تخصص وی است. امیدوارم با نگاه جدید و سیستمی خود اقدامات مؤثری در حوزه ورزش دانشگاه انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070870

وب گردی

وب گردی