حرکت گسترده آمریکایی‌ها برای تجهیز و آموزش تروریست‌ها علیه ایران/ پاسخ هر تهدیدی را در همان سطح خواهیم داد

فرمانده نیروی زمینی سپاه از حرکت گسترده آمریکایی‌ها برای تجهیز و آموزش تروریست‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند در هر سطحی تعرض و تهدیدی نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشند، پاسخ ما در همان سطح خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه و تودیع فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) یکی از یگان‌های با سابقه درخشان نیروی زمینی سپاه است.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس که این تیپ در قالب لشگر ۱۷ علی ابن ابی طالب در دفاع از کشور و دفاع از مرز‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی حضور داشت شاهد بودیم فرماندهان و رزمندگان شجاع و کم‌نظیری در آن حضور داشتند که زبانزد فرماندهان و مسؤولین امر بودند.

سردار پاکپور ادامه داد: در بعد از دوران دفاع مقدس و در مقاطع مختلف، تیپ در هر صحنه مورد نیاز نظام چه در داخل و چه در پیرامون کشور از شمالغرب گرفته تا پاسخ به تعدی استکبار به حرم مقدس اهل بیت (ع) حضور موثر و زبانزد داشت.

وی بیان کرد: در سال ۸۵ گروهک جدیدی زاییده گروهک پ. ک. ک در منطقه به نام پژاک خلق شد و باعث شد تا سال ۸۸ منطقه شمالغرب کشور نا امن شده و منطقه وسیعی از این بخش از کشور که پیش از این در آن حضور نداشتیم توسط این گروه‌ها به اشغال در آمده بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: استقرار این گروه‌ها در این منطقه به گونه‌ای بود که در ارتفاعات مشرف به جاده پیرانشهر به سردشت مستقر شده بودند و پس از اقدامات تروریستی، فاصله ما با آن‌ها به ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر می‌رسید.

وی بیان کرد: در سال ۸۹ پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ بخشی از خاک این کشور نباید دست هیچ بیگانه و گروه تروریستی باشد وارد عمل شدیم و پس از مدتی موفق شدیم بخش به بخش پیش برویم.

* درخشش گردان تکاور تیپ ۸۲ در مرز‌های شمالغرب کشور

پاکپور اضافه کرد: یکی از یگان‌هایی که در این عملیات‌ها خوش درخشید گردان تکاور تیپ ۸۲ بود که رشادت‌های بسیار زیادی داشت و جا دارد یاد شهید حسنپور از شهدای این گردان در این عملیات‌ها را گرامی بداریم.

وی بیان کرد: اقدامات ما برای برقراری امنیت شمال و شمال غرب کشور تا به امروز داشته و ادامه دارد و دلیل آن هم این است که دشمنی امریکا نه تنها کم نشده بلکه به دلیل به خطر افتادن منافعشان در منطقه روز به روز بیشتر هم شده است.

این فرمانده نظامی عنوان کرد: امریکا و دشمنان کشور دائما در حال توطئه هستند و به هرشکل ممکن و در توان خود در حال برنامه‎‌ریزی برای بر هم زدن امنیت کشور هستند.

* فشار آمریکا به گروه‌های تروریستی برای نا امن کردن ایران

وی گفت: اطلاعات دقیق داریم آمریکایی‌ها به عناصر ضد انقلاب و تروریست در کشور‌های همسایه فشار وارد میکنند که اگر در ایران عملیات انجام نداده و کشور را نا امن نکنند از آن‌ها حمایت مالی نخواهند داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مایک پمپئو سال گذشته اعلام کرده بود که امریکا دیگر به گروه‌های معارض علیه ایران کمک نخواهد کرد.

وی افزود: دلیل آن هم این بود که امریکا انتظار داشت وقتی اتفاقاتی همچون عملیات عین‌الاسد توسط ما انجام شد، گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب فعال شده و امنیت کشور، شهر‌ها و مرز‌ها را مورد هدف قرار دهند، اما تا به امروز تمام این عملیات‌ها به لطف خدا و جانفشانی رزمندگان با شکست روبرو شده است.

پاکپور خاطرنشان کرد: ضد انقلاب و عناصر تروریست سال گذشته برنامه‌های وسیعی برای نا امن کردن مرز‌های کشور و شهر‌های مرزی داشتند، اما عملیات‌های آنان قبل از شکل‌گیری سرکوب و با شکست روبرو می‌شد.

* حرکت گسترده آمریکایی‌ها برای آموزش تروریست‌ها بر علیه ایران

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال نیز امریکایی‌ها حرکت وسیعی را در کشور‌های همجوار ما با هدف تجهیز، آموزش و پشتیبانی تروریست‌ها آغاز کرده‌اند تا بتوانند در شرایط خاص امنیت مرز‌ها و شهر‌های پیرامونی کشور را مخدوش کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امنیت جمهوری اسلامی برندی است که به رخ دنیا می‌کشانیم، ادامه داد: مردم امروز در حوزه اقتصاد مشکلات جدی دارند، اما با حضور رزمندگان جان بر کف کشور امنیت بسیار مطلوبی داریم.

* احساس نا امنی از نا امنی بدتر است

وی تصریح کرد: احساس نا امنی از نا امنی بدتر است و تمام تلاش سپاه و نیرو‌های نظامی در کشور این است که حتی مردم این احساس را نداشته باشند و مردم امروز به خوبی امنیت را حس می‌کنند.

پاکپور با بیان اینکه آمادگی ما یک آمادگی بازدارنده است، ادامه داد: دشمن و امریکایی‌ها به خوبی از توان جمهوری اسلامی مطلع هستند و می‌دانند در هر سطحی تعرض و تهدیدی نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشند، پاسخ ما در همان سطح خواهد بود.

وی گفت: نوع تعرض و تهدید مستقیم و غیر مستقیم بودن آن فرقی ندارد و دشمن به خوبی میداند پاسخ متناسب با هر اقدامی روی میز ما وجود دارد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر ضد انقلاب و عناصر تروریست مورد حمایت امریکا احساس کنند در برابر اقدامات آن‌ها پاسخ نداریم حتما همین امروز اجازه آرامش به ما نمی‌دادند و به خوبی میدانند پاسخ ما علاوه بر محل توطئه، در مبدأ و در محل استقرار عناصر تروریست خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه سطح آمادگی ما بازدارنده است، یادآور شد: دشمن هرگز در محاسبات خود اشتباه نمی‌کند و اگر توان ما در پاسخ بالا باشد دشمن حتما در تهدیدات خود بازنگری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070892

وب گردی

وب گردی